Vandkølet intercooler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#11 Indlæg af Brochen »

Oki når man kigger på ic som der passe til 300 hk er det så ligemaget om det er en banzin eller dissel?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

med en g60 kofanger er der fint med plads til en stor ic, så hvorfor overhovedet bøvle med en vandkølet ?
Kig her:
http://bit.ly/ONhWMc


Om intercooleren er beregnet til banzin eller diesel motore.. :reading: der er hvis noget du skal ha læst op på før du går videre i dit projekt..

http://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=intercooler+golf+2#hl=da&pws=0&sclient=psy-ab&q=intercooler+virkem%C3%A5de&oq=intercooler+virkem%C3%A5de&gs_l=serp.3..0i30.71207.80310.0.80517.45.25.7.3.3.8.226.3019.10j11j3.24.0...1.0...1c.1.bR940N4xZqE&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=984b8f543b68d197&biw=1400&bih=880
Fri bane fuld hane! :-)
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#13 Indlæg af Brochen »

Fordi jeg vil godt have den ser så std ud som munlig
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#14 Indlæg af Mads B (dk) »

Jeg kan overhovedet ikke forstille mig at en gammel 1.6 diesel kan tunes op til 300-350hk og bruges til dagligdags brug????. Det er muligt at den rent faktisk godt kan tunes til 350hk, for så at blive brugt i en gardenpuller, men når man har set sådan en køre ved man også at det ikke er optimalt i en bil.
Billede
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#15 Indlæg af Brochen »

Man kan godt men starte nok ud med 250 hk men pumpehoved og Dyser også¨evt en garrett 2860gt
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#16 Indlæg af grydesvamp »

jeg tror ikke jeg kender til nogle golf 1,6td'ere der yder over 200hk, de fleste har kørt 4-500,000km og er noget trætte, så hvis det var mig ville jeg vælge en tdi motor i stedet, dem kan der hives relativt god effekt ud af samtidig med at kørbarhed og Økonomi i nogen grad kan bibeholdes.
Fri bane fuld hane! :-)
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#17 Indlæg af Brochen »

Have os tænk på en tdi fra en golf 3 eller 4 måske en polo blue motion vist de kan findes for penge
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#18 Indlæg af luske »

Brochen skrev:Have os tænk på en tdi fra en golf 3 eller 4 måske en polo blue motion vist de kan findes for penge


definer lige penge ?? :D

vw's pumpedysemotore plejer ikke at blive foræret væk , kan slet ikke forestille mig at deres commonrails gør :reading:

MVH Luske
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#19 Indlæg af TB206HDI »

Brochen skrev:Have os tænk på en tdi fra en golf 3 eller 4 måske en polo blue motion vist de kan findes for penge


Måske du liiiige skal finde ud af hvad det reelt er du vil? (udover at kunne sige på grillen af du har 300Hk)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#20 Indlæg af grydesvamp »

fin dig en golf 3 tdi, og byg stumperne over i din 2'er, større turbo, andre dysespidsser og så en chiptuning/indkøring. så har du en rimelig potent bil, der med et kanon bundtræk rykker fra det meste.. der kører 3 biler heroppe bygget sådan, og det virker ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar