Side 2 af 4
: 08 sep 2012, 22:06
af Runesm
audi_claus skrev:Runesm skrev:HenrikGM skrev:Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.
Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.
Jeg bruger da bare en stålbørste på mine F5DPOR hvis (når) det hænder
Jeg havde ikke held med at få mine igang igen. NGK BCV7EVX rør var det. De blev først blæst tørre, så meget forsigtigt stålbørstet. Den kunne ikke længere tænde ordentligt, var konstante udsættere. Uden at ændre noget som helst andet end et sæt friske BP7ES rør fra knallertpusheren, så var den ligepludselig kørbar igen. Rørene kom sig også gentagne gange efter mange startforsøg til den fede side før jeg fik den justeret rigtigt ind. De er bare langt mere standhaftige.
: 08 sep 2012, 22:58
af Kedde1980
MortenS skrev:Så det 034Motorsport siger velegnet til højtydende motore, er noget fis. og jeg ville kunne klare jobbet på mine standard NGK som ses på øverst i billedet?

ja, og hvis du får problemer med at den blæser gnisten ud, kan du skifte stik på ledn. nettet, og sætte de "nye" audi 1.8t spoler i, dem blæser du ikke ud foreløbigt.
Har set dem køre 200hk pr cyl på e85 i en BMW motor ved PPF
: 08 sep 2012, 23:23
af MortenS
var ren og skær nysgerrighed om der egentlig er nogen forskel på disse 2 typer. Har slet ikk problemer med den puster noget ud

min kører med de Gamle 3 wire coil som sidder på AGU/AEB og og diverse V6 motore., og de skulle uden noget som helst tøven ku holde gnisten kørende til et stykke over 500hk

: 08 sep 2012, 23:29
af Kedde1980
MortenS skrev:var ren og skær nysgerrighed om der egentlig er nogen forskel på disse 2 typer. Har slet ikk problemer med den puster noget ud

min kører med de Gamle 3 wire coil som sidder på AGU/AEB og og diverse V6 motore., og de skulle uden noget som helst tøven ku holde gnisten kørende til et stykke over 500hk

min gamle 1.8t med gt3076 (.63 trim udst) kørte 2 bar tryk med rs2 tændrør uden at blæse gnisten ud.
Med alm rør, havde den lidt problemer over 1.8 bar, med 0,5 gap ingen problemer, men ville hellere køre med større gap og valgte derfor rs2 rørene. Jeg siger det lige igen

de er svin dyre ved vw :-/
Den nye type skal ha et nyt stik, og der er noget mere smæk i dem, de er meget populære inden for alle styringer/motorer og er kendt for at være gode
De koster ca 300kr stk af ny orig. og er en god investering.
De var jo så desværre introduceret endnu da jeg havde min 1.8T
: 08 sep 2012, 23:37
af MortenS
ved ikk om det bliver et problem. er ikk sikkert jeg skal over 1,8 for at lave 500hk, men lad os se hva kryger siger til det

: 08 sep 2012, 23:44
af Kedde1980
MortenS skrev:ved ikk om det bliver et problem. er ikk sikkert jeg skal over 1,8 for at lave 500hk, men lad os se hva kryger siger til det

ja det er jo det. min havde for lille turbo, men det var jo en kæmpe turbo dengang
Jeg har lige monteret større køler, venter på de sidste fittings med posten til oliekøler, så skal den gamle kebabtaunus ha noget mere tryk ved jesper. må se om det bliver i næste uge, eller ugen efter. glæder mig til at se hva den kan gi.
: 08 sep 2012, 23:46
af MortenS
kebabtaunus you say

? regner med at aftale noget med ham i næste weekend

: 09 sep 2012, 00:07
af Kedde1980
ok, ja kebabtaunus er sønderjysk for bmw du ved.

: 09 sep 2012, 00:11
af MortenS
Kært barn har mange navne

: 09 sep 2012, 17:40
af Jakobsen
Hvilke tænspoler anses som de nye eller gode ? Dem der ender på 115D ??