hks style filter

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#11 Indlæg af Thomas h p »

Skal bare være med 5" indgang :?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Jakobsen skrev:Art det husker jeg ikke hvor gamle de test var :/

Men har du billeder af de 3 lags filtre ? AEM kan også fåes i 15cm med 4" indgang, samt diameter på 5 og 6" mener jeg


http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Den du tænker på ?

Jeg mener at alle HKS filter blev 3 lags for over 5 år siden
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#13 Indlæg af Jakobsen »

Det er den test ja :)

Men hvis du kigger på HKS Europa står der godt nok 3 lags filtre, men ingen dok eller billede af den nye type
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#14 Indlæg af Kedde1980 »

Prøv at kigge på et K&N RU-2800.

Det har jeg købt og passer på det meste. Er dog kun rated til 435hk, men har ikke haft problemer med flow endnu.
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#15 Indlæg af Thomas h p »

skidt pyt med hvor meget det flower, bare jeg har noget på når jeg køre på vejen. kan godt leve med at pille det af på felt, eller de race der nu bliver på en 402m bane :)
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#16 Indlæg af Kedde1980 »

præcis, jeg flower 540hk og 700nm ved 1 bar tryk med det filter, og helt uden problemer.
Ved ikke hvor meget mere det kan, men det er jo også rigeligt til vejen/gadedæk i mine øjne.

Det har den berømte 5" tilslutning så det passer på et GT42 indsugningshus.
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#17 Indlæg af Thomas h p »

skidt pyt med hvor meget det flower, bare jeg har noget på når jeg køre på vejen. kan godt leve med at pille det af på felt, eller de race der nu bliver på en 402m bane :)
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#18 Indlæg af TB206HDI »

Thomas h p skrev:skidt pyt med hvor meget det flower, bare jeg har noget på når jeg køre på vejen. kan godt leve med at pille det af på felt, eller de race der nu bliver på en 402m bane :)


Nu er det måske mig der er gammel og ikke forstår så meget, men hvorfor have andet setup på rullefeltet end det man kører med til daglig? Er det for at få en højere måling man kan blære sig med nede på grillen?
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#19 Indlæg af Thomas h p »

Fordi der desværre ikke er plads til at køre med et større filter. Men kan jo være det filter kan magte opgaven, vis ikke så er 400hk på vejen vel enlig også meget fint? :up: så vil jeg heller nøjes med de hk, som at begynde og flæske rundt i min karrosse.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#20 Indlæg af K-FINN »

Kører du daglig på grusvej ? Regner ned det er en sjov og ballade bil, så er det lige meget med et filter.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar