Side 2 af 2

: 17 maj 2012, 20:14
af bjarne9800
Enhver "forhindring" giver tryktab, om det så er er et længere lige rør, buk eller IC'er.. Det gælder sådan set alle steder i fysikken om det er en fjernvarmeledning eller et trykluft rør..
Aktuatoren til wastegaten holder det samme tryk efter kompressor huset som den altid har gjort, men når du har fået en masse ekstra rør og en intercooler på og du så først dér måler dit tryk er det klart at der er et lille trykfald..

Dernæst burde intercoolerens afkølende effekt vel også sænke trykket..

: 17 maj 2012, 22:16
af martin306xsi
Self har ladeluftens temp da noget sige på trykket og nok derfor du måler 0,1 bar mindre, det fortæller dig bare at lufttemp er sænket...

: 17 maj 2012, 22:50
af HenrikGM
På feks en 240Turbo flytter man signalet til WG fra kompressorhuset til efter IC v. 4200rpm via magnetventil. Det hæver lige trykket 15kpa, målt i indsugningsmanifolden.

: 18 maj 2012, 10:11
af svan
jamen så fik jeg svaret, så kan jeg roligt eksperimentere med at justere trykket tilbage på de 0,83.

tak for hjælpen gutter.

svan

: 18 maj 2012, 13:10
af svan
nu jeg tænker over det, arbejder selv med køkkener til hverdag, og der sker jo også et tryktab på emhætter jo længere rør og jo flere bøjninger luften skal igennem, man skal lige bruge, ja, emhætten engang imellem.

svan