Side 2 af 3

: 17 jan 2012, 17:08
af HenrikGM
Heyer skrev:der er ikke en bil der skal på gaden problem er at det er svejse samme fra fabrikken med CO2 det er et OMP bur kan ikke forstå man må det

foto http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696


Ja, du skulle da bare have valgt et titaniumbur... :grin:


Nå, tilbage til alvoren;
Tror skam godt du kan finde en MIG proces der kan svejse det materiale i produktionsøjemed, men hvis det er til "one-off" så er TIG nok lidt mere omgængeligt.
Tænker de har et certifikat på svejseren, eller på processen. Spørg efter en kopi af certifikatet, så finder du ud af det.

: 17 jan 2012, 18:48
af Heyer
ja et titaniumbur var da til og svejse i ikke alt det her bøvel :damn:

jeg har kun en CO2 eller en tiger og har det ikke gode med CO2 og med tig skal jeg ha en tilsatstråd som ikke er til og få

bur er købet ved Gunnar Åskov Motorsport og han vister ikke en skid hvordan det skal svejset

: 17 jan 2012, 19:18
af HenrikGM
Heyer skrev:ja et titaniumbur var da til og svejse i ikke alt det her bøvel :damn:

jeg har kun en CO2 eller en tiger og har det ikke gode med CO2 og med tig skal jeg ha en tilsatstråd som ikke er til og få

bur er købet ved Gunnar Åskov Motorsport og han vister ikke en skid hvordan det skal svejset


Er det ikke muligt at købe feks 1 eller 2,5kg tig tilsats via ESAB feks?
Hvem har du spurgt?(udover bilgalleri)

Vil da tro du kan købe det til under 150kr/kg i små mængder....

: 17 jan 2012, 19:53
af Heyer
har snakke med ESAB de viste det ikke de har ikke den tybe

: 17 jan 2012, 20:16
af HenrikGM
Heyer skrev:har snakke med ESAB de viste det ikke de har ikke den tybe


Det lyder ikke realistisk. 25crmo4 er vist ikke meget anderledes end domex700 og det kender de ihvertfald. Tror du har haft fat i en der ikke så en forretning i dig måske.

Jeg ville ikke være så bange for at tage udgangspunkt i den stål, men er du frisk på at skaffe det i udlandet, så kan du få noget der er "lavet til formålet"

googlede lige kort. langt det meste 25crmo4 er mig/mag svejst med argonmix 80/20 eller tilsvarende.

Hvad er det egentligt du skal svejse på buret?

: 17 jan 2012, 20:31
af Heyer
det var mester der ringe

det komme som vist på foto så er det bare det siste jeg skal svejse sammen det er en 10 punk bur

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=88696

: 17 jan 2012, 22:07
af Captain Slow
hvis alt fejler så brug gaffa,,ALT kan laves med gaffa :mrgreen:

du kunne sgu bare ha spurgt mig, jeg har jo svaret :grin:

: 17 jan 2012, 22:41
af martin306xsi
Heyer skrev:og med tig skal jeg ha en tilsatstråd som ikke er til


Er det noget S. Magnussen er indblandet i? Hvis ja, så få ham til at ringe til mig. Jeg ved hvem der har den rigtige tråd...

: 18 jan 2012, 02:10
af luske
Captain Slow skrev:hvis alt fejler så brug gaffa,,ALT kan laves med gaffa :mrgreen:

du kunne sgu bare ha spurgt mig, jeg har jo svaret :grin:


gaffa og wd-40 , så kan man lave alt :tooth:

http://motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=17443

og sorry til trådstarter for ikke at kunne byde ind med noget konstruktivt

MVH Luske

: 18 jan 2012, 15:22
af Brisse
Heyer skrev:
bur er købet ved Gunnar Åskov Motorsport og han vister ikke en skid hvordan det skal svejset


Hvis det er et OMP bur, hvad så med at spørge OMP selv?