Side 2 af 4
: 27 nov 2011, 09:48
af HenrikGM
Det er ikke så relevant hvad tryk den holder til. Det er mere relevant om du kan forhindre den i A at løbe varm, og B i at tændingsbanke.
: 27 nov 2011, 11:28
af MortenS
HenrikGM skrev:Det er ikke så relevant hvad tryk den holder til. Det er mere relevant om du kan forhindre den i A at løbe varm, og B i at tændingsbanke.
Ja men det skal ikk være på vippen til at gå i stykker, ved godt toppakningen er billig, men tar tid og tærer på mit humør at skifte pakningen pga. én lille fejl

: 27 nov 2011, 17:10
af HenrikGM
Billigere at skifte pakningen efter et lille indkørings fuck-up end det er at skifte ringland...

: 27 nov 2011, 17:59
af MortenS
HenrikGM skrev:Billigere at skifte pakningen efter et lille indkørings fuck-up end det er at skifte ringland...

Nu må du lige uddybe dine svar lidt mere, for er ikk til at finde ud af om du drikker te eller kaffe..

står med begge ting i hånden og nu ved jeg sku ikk om det skal være kaffe eller te
Gerne for og imod begge ting, og det skal kunne holde til 700hk.
: 27 nov 2011, 18:01
af MTECH
er der nogen special grund til at mls pakning er et problem på netop denne volvo når det sagtens kan bruges på de fleste andre motore med succes?
hvor meget gods/pakke flade er der mellem cylinderne?
: 27 nov 2011, 18:04
af MortenS
MTECH skrev:er der nogen special grund til at mls pakning er et problem på netop denne volvo når det sagtens kan bruges på de fleste andre motore med succes?
hvor meget gods/pakke flade er der mellem cylinderne?
Der er 8.5mm mellem cylinder 1-2 og 3-4, og der er så 11mm mellem 2-3

: 27 nov 2011, 18:19
af MTECH
så kan jeg ikke lige se problemet med mls..
1000hk+ og ladetryk over 3bar har jeg da deltaget i på 4cylinder maskiner med mls.. noget der til gengæld er vigtig er at overfladen er rettet af og at man får spændt det rigtig med arp boltene..mange forstår ikke at det skal efterspændes når det er varmkørt,og ja så kan alt jo gå galt..
: 27 nov 2011, 18:33
af MortenS
MTECH skrev:så kan jeg ikke lige se problemet med mls..
1000hk+ og ladetryk over 3bar har jeg da deltaget i på 4cylinder maskiner med mls.. noget der til gengæld er vigtig er at overfladen er rettet af og at man får spændt det rigtig med arp boltene..mange forstår ikke at det skal efterspændes når det er varmkørt,og ja så kan alt jo gå galt..
Kan heller ikk se problemet overhovedet, hele motoren er TOTAL nyrenoveret planet, rettet af og det hele..
ved godt volvo's pakninger er okay stærke, men ved det sku ikk? vil gerne vide hva der er facts og hva der er snak

: 27 nov 2011, 18:41
af HenrikGM
MortenS skrev:HenrikGM skrev:Billigere at skifte pakningen efter et lille indkørings fuck-up end det er at skifte ringland...

Nu må du lige uddybe dine svar lidt mere, for er ikk til at finde ud af om du drikker te eller kaffe..

står med begge ting i hånden og nu ved jeg sku ikk om det skal være kaffe eller te

Gerne for og imod begge ting, og det skal kunne holde til 700hk.
Så lad os starte med blokken. Har du planhed og ruhed der matcher din MLS paknings krav?
Samme betragtning på toppen.
Ifht boltene; MLS siger man taber forspænding efter varmkøring. Hvad er det der sætter sig, og med denne sætning in mente, hvad skal topboltene så spændes med, og hvilke bolte skal du bruge?
Hælder selv til at snylte på svensk erfaring og styre udenom den mls pakning. Har lige haft to blokke i fræseren og o-ringet dem med det formål at bruge std pakning fordi det så er mindre følsomt. KISS princip.
Men det er selvf. smag og behag.
: 27 nov 2011, 18:42
af MTECH
facts er at vw,honda,Mitsubishi og nissan 4cylinder kører med mls pakning når de laver mellem 1000 og 1200 hk.
alle de maskiner jeg har deltaget i at lave køre også mls uanset cylinder antal og mærke.