MTECH skrev:nu det jo ikke svært at maxé en dynapac ud,det har jeg gjort med min bil flere gange..ved både 1100 og 1200nm..højt moment og forkert gearing eller en powerglide så det slut..
ville du ha mappet færdig skulle du bar ha valgt en anden bagtøjsgearing,den kan jo ta 4000nm divideret med den gearing du nu engang har i gearet du kører i og bagtøjet..1:4 f.eks så måler du max 1000nm.
hvad er din bagtøjsgearing?
tillykke med resultatet!hvad skal det så bruges til??
Jeg kan ikke få en lavere gearing og det er satme heller ikke noget jeg ville skifte hvis jeg havde muligheden. Jeg har lige brugt 3 uger på at lave bagtøj, nightmare.
lqs skrev:bagtøjsgearing burde ikke være svær at regne ud, da det vel hedder max 2200rpm på navet. dvs det hjælper intet at geare op, da problemet så blot bliver for mange omdrejninger på oliemotoren på navet. voldsomme tal. specielt forskellen til den anden 2jz motor, i området før rigtigt ladetryk. MVH søren
det der nu engang stopper en dynapac 4000 er over 4000nm axle torque eller som du skriver hastigheden.
men gearingen er jo væsentlig forstået på den måde at ved feks 2200omdr(el lavere) på navet, hvilket jo helst skal svare til ca max omdr på motoren feks 8000rpm.. der er der ingen der har max moment oppe
MTECH skrev:[det der nu engang stopper en dynapac 4000 er over 4000nm axle torque eller som du skriver hastigheden.
men gearingen er jo væsentlig forstået på den måde at ved feks 2200omdr(el lavere) på navet, hvilket jo helst skal svare til ca max omdr på motoren feks 8000rpm.. der er der ingen der har max moment oppe
Hov, nu blev jeg interesseret.
Kunne en dynapack holde 4000Nm ved 2200RPM?
Vil den kunne det på feks 1 hjul?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!