Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
lqs skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Det er også en fejl, det skal selvf. ganges op med samme faktor.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
MTECH skrev:
nu det jo ikke svært at maxé en dynapac ud,det har jeg gjort med min bil flere gange..ved både 1100 og 1200nm..højt moment og forkert gearing eller en powerglide så det slut.. :wink:

ville du ha mappet færdig skulle du bar ha valgt en anden bagtøjsgearing,den kan jo ta 4000nm divideret med den gearing du nu engang har i gearet du kører i og bagtøjet..1:4 f.eks så måler du max 1000nm.

hvad er din bagtøjsgearing?

tillykke med resultatet!hvad skal det så bruges til??


Jeg kan ikke få en lavere gearing og det er satme heller ikke noget jeg ville skifte hvis jeg havde muligheden. Jeg har lige brugt 3 uger på at lave bagtøj, nightmare.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
lqs skrev:
bagtøjsgearing burde ikke være svær at regne ud, da det vel hedder max 2200rpm på navet. dvs det hjælper intet at geare op, da problemet så blot bliver for mange omdrejninger på oliemotoren på navet.
voldsomme tal. specielt forskellen til den anden 2jz motor, i området før rigtigt ladetryk.
MVH søren


det der nu engang stopper en dynapac 4000 er over 4000nm axle torque eller som du skriver hastigheden.

men gearingen er jo væsentlig forstået på den måde at ved feks 2200omdr(el lavere) på navet, hvilket jo helst skal svare til ca max omdr på motoren feks 8000rpm.. der er der ingen der har max moment oppe ;)

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 21:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MTECH skrev:
[det der nu engang stopper en dynapac 4000 er over 4000nm axle torque eller som du skriver hastigheden.

men gearingen er jo væsentlig forstået på den måde at ved feks 2200omdr(el lavere) på navet, hvilket jo helst skal svare til ca max omdr på motoren feks 8000rpm.. der er der ingen der har max moment oppe ;)


Hov, nu blev jeg interesseret.

Kunne en dynapack holde 4000Nm ved 2200RPM?

Vil den kunne det på feks 1 hjul?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 22:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
fordelt på 2 kasser kan den holde 4000..

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 22:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
KDW skrev:
lqs skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Det er også en fejl, det skal selvf. ganges op med samme faktor.

hvor får i den faktor fra?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 22:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
lqs skrev:
KDW skrev:
lqs skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Det er også en fejl, det skal selvf. ganges op med samme faktor.

hvor får i den faktor fra?
MVH søren


Det skal du være VIP for at få :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 22:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
betyder det at du ikke ved det?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2011, 06:03 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
betyder det at du ikke ved det?
MVH søren


Det er da den velkendte Supra-faktor ;-)

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2011, 08:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
smider du ik lige graferne op med motor effekten/motor momentet :?:

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team