volvo b230fk
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg ville kun spænde dem mere, hvis toppakningen begyndte at gå i stykker.
Og jeg ikke kunne finde årsagen dertil.
Her stå der noget om volvo topbolte.
http://www.pbase.com/stealthfti/hb
De sidste linier er interessente!
Marine udgaven af motoren med samme bolte, og toppakning.
Bliver spændt 120 grader.
Hvor imod bil motoren kun bliver spændt 90 grader.
Hvorfor denne forskel?
MVH
Morten
Og jeg ikke kunne finde årsagen dertil.
Her stå der noget om volvo topbolte.
http://www.pbase.com/stealthfti/hb
De sidste linier er interessente!
Marine udgaven af motoren med samme bolte, og toppakning.
Bliver spændt 120 grader.
Hvor imod bil motoren kun bliver spændt 90 grader.
Hvorfor denne forskel?
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Godt spørgsmål.
Nu er der jo mere i den samling end boltene. Aluminiummet skal også kunne holde til trykket fra boltene.
Som sagt, så prøv at måle længden på boltene. Altså før og efter.
Det kan give dig et fingerpeg om hvor meget reserve der er i boltene.
Men hvordan afdækker du om topstykket kan holde til de sidste 30 grader? Der er et fingerpeg at læse i overfladen på topstykket hvor bolthovedet står på.
Prøv at sætte din momentnøgle på når du spænder dem. 30grader er meget, når du har spændt 90.
Men hvorfor er det du vil løbe alle disse risici med andre boltmomenter, osv for at nå den ydelse?
Nu er der jo mere i den samling end boltene. Aluminiummet skal også kunne holde til trykket fra boltene.
Som sagt, så prøv at måle længden på boltene. Altså før og efter.
Det kan give dig et fingerpeg om hvor meget reserve der er i boltene.
Men hvordan afdækker du om topstykket kan holde til de sidste 30 grader? Der er et fingerpeg at læse i overfladen på topstykket hvor bolthovedet står på.
Prøv at sætte din momentnøgle på når du spænder dem. 30grader er meget, når du har spændt 90.
Men hvorfor er det du vil løbe alle disse risici med andre boltmomenter, osv for at nå den ydelse?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Godt spørgsmål.
Nu er der jo mere i den samling end boltene. Aluminiummet skal også kunne holde til trykket fra boltene.
Som sagt, så prøv at måle længden på boltene. Altså før og efter.
Det kan give dig et fingerpeg om hvor meget reserve der er i boltene.
Men hvordan afdækker du om topstykket kan holde til de sidste 30 grader? Der er et fingerpeg at læse i overfladen på topstykket hvor bolthovedet står på.
Prøv at sætte din momentnøgle på når du spænder dem. 30grader er meget, når du har spændt 90.
Men hvorfor er det du vil løbe alle disse risici med andre boltmomenter, osv for at nå den ydelse?
Nu er der jo mere i den samling end boltene. Aluminiummet skal også kunne holde til trykket fra boltene.
Som sagt, så prøv at måle længden på boltene. Altså før og efter.
Det kan give dig et fingerpeg om hvor meget reserve der er i boltene.
Men hvordan afdækker du om topstykket kan holde til de sidste 30 grader? Der er et fingerpeg at læse i overfladen på topstykket hvor bolthovedet står på.
Prøv at sætte din momentnøgle på når du spænder dem. 30grader er meget, når du har spændt 90.
Men hvorfor er det du vil løbe alle disse risici med andre boltmomenter, osv for at nå den ydelse?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!