Side 2 af 3
: 16 aug 2011, 17:25
af K-FINN
Er det vel almindelig cruise ?, så er det meget varmt efter min mening.
Tror jeg ligger omkring 700 ved cruise.
Du kører sikkert med konservativ tænding, det kan give meget høj EGT, gætter på du har styr på AFR
: 16 aug 2011, 17:49
af Morten VJ
Ca 3000 omd. og ca 110 km/t cruise. omkring 530-560 grader.
Sonden er monteret 2cm fra topstykke, med 1,5 cm indstik
AFR omrking de 16,5-1.
Omkring de 850-900 grader når den virkelig skal arbejde.
MVH
Morten
: 16 aug 2011, 23:23
af dykkerdahl
K-FINN skrev:Er det vel almindelig cruise ?, så er det meget varmt efter min mening.
Tror jeg ligger omkring 700 ved cruise.
Du kører sikkert med konservativ tænding, det kan give meget høj EGT, gætter på du har styr på AFR
ALLE ER VELKOMMEN MED ET BUD PÅ HVORFOR EGT. LIGGER SÅ HØJT FOR MIG.
Jeg vil tro at det her er ca 125Kmt i 5 gear (speedo er dødt)
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/EGT.png
Helt rigtigt. Jeg har aldrig rørt min tændingstabel siden jeg laved det ud fra powerpage "Ignition Map Configurator - Startup Map"
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/ING.png
Men jeg har så tilpasset min lambda tabel efter hvor varm EGT bliver.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... Lambda.png
Men ellers køre motoren fantastisk med rigtig god respons.
: 17 aug 2011, 06:24
af Runesm
Jeg tænker om du har tjekket tændingen med en pistol, i tilfælde af at du nu tror du kører 26 men fx kun kører 16. Enten det eller du kunne godt tåle at trække tændingen lidt tidligere.
Jeg havde på en 10 km tur med let fod på speederen glemt at låse tændingen op fra 10 grader da jeg tjekkede den, og der var min manifold en pæn dunkel rød farve da jeg kom frem
: 17 aug 2011, 17:36
af Morten VJ
Det er jo netop et opstartsmap, der kan få motoren til at køre.
Med meget safe indstillinger!!!
Derefter skal der justeres for at få den til at køre riktigt.
Meget høj egt avancer tændingen.
Prøv med 2 grader af gangen fra 100 kpa og ned og fra 1600 omdrejninger og op. LYT efter tændings banken, og slip gassen hvis det sker redarder derefter 3 grader.
Kig på egt, og hvis den begynder at køre underligt ved lav belastning så retader indtil den kører ordentligt igen.
Og helt personligt havde jeg nok flytter et par rækker ned under de 100 kpa. For at få en større opløsning på tabellen der.
Det bedste er altid at få skidtet kørt ind på et felt, for at finde de sidste HK.
MVH
Morten
: 17 aug 2011, 17:40
af K-FINN
Jeg ville prøve give den 5 grader mere i suge område, så tror jeg egt falder..
: 18 aug 2011, 01:36
af dykkerdahl
Jeg har ikke et rullefelt, så det bliver gjort på vej.
Ja tænding er nok et nyt emne jeg bliver nød til at arbejde lidt med.
Jeg har en lille knock detektor (Skassa model med 5 dioder) som jeg må tilsluttet, men jeg har lidt svært ved at komme i gang da det er sådan et mystisk område.
Men jeg kunne godt prøve at give den en 3-5 grader i suge området, og så prøve mig frem i tryk området...
Hvordan lytter i efter knock, det er jo ikke meget man kan høre i del larm.
: 18 aug 2011, 06:55
af Morten VJ
Man lytter med ørene self.
Men er bilen for godt isoleret, eller det omvendte.
Så er der et par forslag her,
http://www.vemssupport.com/forum/index. ... 680.0.html
MVH
Morten
: 18 aug 2011, 16:36
af dykkerdahl
Jeg syntes mest det er min fine 3" Ebay udstødning jeg kan høre.
Jeg har i dag haft en lang Tlf samtale med Peter Vems om hvordan sådan en sensor virker, og er blevet enige med mig selv om at jeg nok heller må få den plastik ting sluttet til...
http://www.vemssupport.com/forum/index.php?topic=566.0
Er der nogle der hved hvor man i København kan købe:
1 Bosch knock senser.
4 NGK BCPR7ES eller BCR8ES tændrør.
: 18 aug 2011, 17:56
af Morten VJ
Bare husk at den fine boks skal justeres ind efter motoren!!
Mekonomen kan være et bud!!
Sensoren kan også findes hos en hugger, svenske og tyske biler er mit bedste bud.
Husk den må maks spændes med 25nm. svjh.
MVH
Morten