Side 2 af 2

: 31 jul 2011, 18:05
af MKuhre
tror du ikke det er "tungere" i flowet ? er ikke sikker med det var sådan en forstod det. :D

: 31 jul 2011, 18:34
af K-FINN
HenrikGM skrev:
K-FINN skrev:Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.


Kan du ikke uddybe det med at den tunge IC vil optage varme? Jeg tror ikke jeg læser det du skriver helt rigtigt...


Tykker gods, både endestykker og elementer, har vel sværer ved og komme af med varme i fartvind

Den holder fint temperatur nede de første 8-10 omgange, i forhold til den dyre, men så begynder temperatur og stige.

Men jeg har før taget fejl, det var bare min teori

: 31 jul 2011, 22:58
af natmekanikeren
Hej MKuhre

Hvis du har mulighed for at skaffe foeskellige IC, deltager jeg gerne med at lave nogle forsøg på mit rullefelt ,hvor vi kan logge på temp. og tryk,for at sammenligne

int.?? ring 64823804

Otto

: 01 aug 2011, 11:27
af Excess
Jeg har en test her fra Subaru Impreza, 3 af testene er top mount som kan give dig lidt ideer til hvad du skal vælge. jeg kunne godt have brugt en test om vand intercoolere, men har ikke fundet nogle..

Håber du kan bruge den :)

http://www.mediafire.com/download.php?ntanynwmgzn

: 23 okt 2011, 15:24
af MKuhre
Hey det lyder spændene det med testen af de forskellige :D ! Jeg skal lige snakke med min importør :D det kunne være fedt at finde den bedste løsning ! :)

Jeg tjekker lige ic test når jeg er ved min computer :)

: 28 okt 2011, 18:37
af skassa
Er det med vægten ikke fordi at de fleste billige kina' er er bar and plate og de dyrere er tube and fin,
Det er ihvertfald hvad jeg har erfaret,

Der er også mere tryktab over bar and plate, den vil dog køle bedre,
Måske er det at turbu' en skal arbejde med mere tryk for at der samme tryk kommer i manifolden, med deraf stigende temp over længere tid
Hvor tube and fin køleren er mere konstant i med sit mindre tryktab og dårligere køling , men turbu'en skal ikke arbejde så meget for samme tryk i manifolden ,
Er det til at fatte :)

/Skassa