Forskel på EGT før og efter turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#11 Indlæg af natmekanikeren »

en udskrift der viser forskellen i ydelse, med ca. 9,5 eller 11 i AFR, den lave ydelse er den med 9,5, bemærk at trykket er absoluttryk,
altså ladetrykket er = det aflæste minus atmosfæretrykket
bilen er en starlet med en 1,6 motor,og en stor turbo

Otto
Vedhæftede filer
AFR.jpg
AFR.jpg (117.28 KiB) Vist 2331 gange
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

den viser så også forskellen fra en rulning til en anden. eller forskellen fra et ladetryk til et andet. eller et omdrejningstal til et andet. forskellen i hk er ca 4% ikke? forskellen i blanding er ca 20% ikke? forskellen i ladetryk (på log hvor topydelsen er afsat) er ?%.... ser ud son måske to -tre%.
kan godt se at moment dykker ved den federe blanding. men hvad hvis den fede blanding hade fået to-tre grader mere tænding? eller 0.1 mere i tryk? hade det så også været pga den fede blanding at ydelsen var blevet højere? det jeg mener er at jeg personligt ikke ville bestemme mig for at den fede blanding per auto kostede ydelse. slet ikke ved kun at se på denne ene rulning. det er en del mere komplekst .... tror jeg.
ting som om tændingen kan klare extrem fed blanding ved extrem højt tryk, kan megetg vel være stopklodsen ved den slags literydelser.
MVH søren
Besvar