Side 2 af 2

: 07 apr 2011, 18:43
af Morten VJ
Et er levetiden på sonden.
Det andet er at målenøjaktigheden skrider nå den er for varm.
Innovate kommer feks med en fejl, hvis den er for varm.
Andre fabrikater kommer ikke med den fejlmedelelse.
Og den kom ofte på min da den var monteret ca. 30 cm efter turboen.
Nu da den sidder ca. 1,2m, efter turboen er der ikke det problem.
Og sonden har mulighed for at opnå den optimale arbejds temperatur.'
Signalet fra sensoren er godnok lidt forsinket, ca 0.2-0,5 sek.
Men det er til at leve med når man ved det.

MVH

Morten

: 07 apr 2011, 19:31
af dykkerdahl
Men hvor meget når temp. at falde fra 0.3 til 1.2 meter efter turboen?
Der er jo ingen trykfald og kun rørets overflade til at køle gassen...
Og gas hastigheden kommer vel let op på 200km i timen i et 2.5" rør lige efter turbon.....

Hvad er det for fejl der opstår i signalet fra en WB..... ?

: 08 apr 2011, 17:02
af martin høj
Vil lige sige. Jeg lige har haft min bil på rullefelt.
På mit afr ur i bilen og på den sonde der blev sat i udstødning i udgangen på udstødning var der ingen forskel og se i afr.
Om der er en tidsforsinkning vil jeg ikke gøre mig klog på.
Sikkert nok.Men vel ikke noget der betyder noget som helst.
Er bare til orientering.
Mvh Martin

: 09 apr 2011, 07:10
af Morten VJ
Her er noget læsestof om brug, og montering af en lsu4 sensor.
http://wbo2.com/lsu/Y258K01005e03mar21eng.pdf

Det er faktisk meget interessant læsning.
Maks. temperaturen på de forskellige dele af sensoren er speciel interessant!

Specielt hvis man er interesseret i maks. levetid og nøjaktighed.

MVh

Morten

: 09 apr 2011, 19:26
af TB206HDI
Sådan her sidder min wideband sensor.


Billede



(Det er på en diesel)