Et er levetiden på sonden.
Det andet er at målenøjaktigheden skrider nå den er for varm.
Innovate kommer feks med en fejl, hvis den er for varm.
Andre fabrikater kommer ikke med den fejlmedelelse.
Og den kom ofte på min da den var monteret ca. 30 cm efter turboen.
Nu da den sidder ca. 1,2m, efter turboen er der ikke det problem.
Og sonden har mulighed for at opnå den optimale arbejds temperatur.'
Signalet fra sensoren er godnok lidt forsinket, ca 0.2-0,5 sek.
Men det er til at leve med når man ved det.
MVH
Morten
WB sensor placering
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Men hvor meget når temp. at falde fra 0.3 til 1.2 meter efter turboen?
Der er jo ingen trykfald og kun rørets overflade til at køle gassen...
Og gas hastigheden kommer vel let op på 200km i timen i et 2.5" rør lige efter turbon.....
Hvad er det for fejl der opstår i signalet fra en WB..... ?
Der er jo ingen trykfald og kun rørets overflade til at køle gassen...
Og gas hastigheden kommer vel let op på 200km i timen i et 2.5" rør lige efter turbon.....
Hvad er det for fejl der opstår i signalet fra en WB..... ?
Nissan 200sx
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Vil lige sige. Jeg lige har haft min bil på rullefelt.
På mit afr ur i bilen og på den sonde der blev sat i udstødning i udgangen på udstødning var der ingen forskel og se i afr.
Om der er en tidsforsinkning vil jeg ikke gøre mig klog på.
Sikkert nok.Men vel ikke noget der betyder noget som helst.
Er bare til orientering.
Mvh Martin
På mit afr ur i bilen og på den sonde der blev sat i udstødning i udgangen på udstødning var der ingen forskel og se i afr.
Om der er en tidsforsinkning vil jeg ikke gøre mig klog på.
Sikkert nok.Men vel ikke noget der betyder noget som helst.
Er bare til orientering.
Mvh Martin
Corolla Gti Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er noget læsestof om brug, og montering af en lsu4 sensor.
http://wbo2.com/lsu/Y258K01005e03mar21eng.pdf
Det er faktisk meget interessant læsning.
Maks. temperaturen på de forskellige dele af sensoren er speciel interessant!
Specielt hvis man er interesseret i maks. levetid og nøjaktighed.
MVh
Morten
http://wbo2.com/lsu/Y258K01005e03mar21eng.pdf
Det er faktisk meget interessant læsning.
Maks. temperaturen på de forskellige dele af sensoren er speciel interessant!
Specielt hvis man er interesseret i maks. levetid og nøjaktighed.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html