Side 2 af 2

: 04 apr 2011, 20:51
af Brisse
Det er en standardfunktion på mange biler. Som jeg har forstået det dels pga emmisionkrav og dels sikkerhed ved speederslip der i pressede situationer kunne gøre bilen ustabil.

Løsning fundet

: 17 apr 2011, 07:48
af ejnarmc
Jeg fandt en løsning, ved at montere en prop i slangen, mellem tomgangsregulatoren og gasspjæld, hvori der er boret et ca 8mm hul.
Det passer med at når bilen er kold, kan den køre med forhøjet omdr. ( ca. 1100) som den plejer, og når den er varm regulere den sig til alm. Omdr. (ca. 850 )

Re: Løsning fundet

: 17 apr 2011, 14:37
af K-FINN
ejnarmc skrev:Jeg fandt en løsning, ved at montere en prop i slangen, mellem tomgangsregulatoren og gasspjæld, hvori der er boret et ca 8mm hul.
Det passer med at når bilen er kold, kan den køre med forhøjet omdr. ( ca. 1100) som den plejer, og når den er varm regulere den sig til alm. Omdr. (ca. 850 )


:wink: