Lav ohms dyser
Redaktør: Moderatorer
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
- Fox
- Nyt Medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 05 jun 2010, 18:03
- Geografisk sted: syd-vestjylland
Re: Lav ohms dyser
kjeld skrev:Fox skrev:Jeg er igang med med mit næste motor projekt nu![]()
Jeg bruger std dyser lav ohms til min ms styring 8stk.
bør jeg sætte nogle for modstande på?
Ja, undskyld jeg blander mig, men det ville da være logisk at købe højohmsdyser da styringen ikke er bygget til lavohms. Så slipper du for alt det bøvl med modstande.
Iøvrigt har jeg KUN godt at sige om Stage3.
Kjeld
Ja det har jeg nu osse tænkt på bare og gøre, de org. dyser her er extrem små, og jeg har da 4 stk bosch 450ml liggende fra mit gamle projekt, de har højest kørt 1000 km. så ska jeg da kun købe 4 nye
Men så ska jeg jo osse til og lave nye dyse broer.
-
kjeld
- Nyt Medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 22 maj 2010, 18:39
Re: Lav ohms dyser
Kjeld[/quote]
Ja det har jeg nu osse tænkt på bare og gøre, de org. dyser her er extrem små, og jeg har da 4 stk bosch 450ml liggende fra mit gamle projekt, de har højest kørt 1000 km. så ska jeg da kun købe 4 nye
Men så ska jeg jo osse til og lave nye dyse broer.[/quote]
Det lyder som en god ide. Men en rigtig god ide er nok at få de nye flowmatched med de gamle du har. så er du sikker på at alt i den ende er i orden. Jeg kører selv med Racetronic dyser som en god ven skaffede i USA til en rigtig god pris.
Kjeld
Ja det har jeg nu osse tænkt på bare og gøre, de org. dyser her er extrem små, og jeg har da 4 stk bosch 450ml liggende fra mit gamle projekt, de har højest kørt 1000 km. så ska jeg da kun købe 4 nye
Men så ska jeg jo osse til og lave nye dyse broer.[/quote]
Det lyder som en god ide. Men en rigtig god ide er nok at få de nye flowmatched med de gamle du har. så er du sikker på at alt i den ende er i orden. Jeg kører selv med Racetronic dyser som en god ven skaffede i USA til en rigtig god pris.
Kjeld
Volvo 940 Turbo+++++++++++
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
450 ml er det ikke at skyde gråspurve med en kanon. Jeg bruger 43 lbs dyser til 8.2 L. ls7 og ford lightning med kompressor bruger samme størrelse. De her vil nok være mere passende
http://www.summitracing.com/parts/ACC-150823/
Hvis du skulle gå død i v8 projektet har jeg en senator b 3.0 motor med automatgear der ville passe fint i din bil.
http://www.summitracing.com/parts/ACC-150823/
Hvis du skulle gå død i v8 projektet har jeg en senator b 3.0 motor med automatgear der ville passe fint i din bil.
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
- Fox
- Nyt Medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 05 jun 2010, 18:03
- Geografisk sted: syd-vestjylland
jens skrev:450 ml er det ikke at skyde gråspurve med en kanon. Jeg bruger 43 lbs dyser til 8.2 L. ls7 og ford lightning med kompressor bruger samme størrelse. De her vil nok være mere passende
http://www.summitracing.com/parts/ACC-150823/
Hvis du skulle gå død i v8 projektet har jeg en senator b 3.0 motor med automatgear der ville passe fint i din bil.
Dyser ka da ikke blive for store, så ska de da bare åbne det mindre.
Kender en der kørt en lille 1,8 ind med 1200ml dyser uden problemer.
Fordi den skulle til syn
Men jeg kom til og se igår de dyser jeg kørte med på den gamle CIH tryk motor som jeg havde købt til ms, det er sgu kun ca 3 ohms, skod.
Så de kommer nu ikke i alligevel.
-
kjeld
- Nyt Medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 22 maj 2010, 18:39
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
gad vide hvorfor div bilfabrikanter ikke har set lyset? altså sat nogen dyser i der er vildt meget overkapacitet i fra ny af...?
hvis man kører til syn med 1200ml dyser, fordi man mener bilen kan overholde de samme emisionsnormer som bilen angiveligt kunne fra ny, så er man enten MEGET MERE DYGTIG end alle jeg kender, eller også er man MEGET MERE NAIV.
MVH søren
da vi arbejder med vidensdeling, hører jeg gerne om hvilken styrring og hvilke folk der kan klare dette.
hvis man kører til syn med 1200ml dyser, fordi man mener bilen kan overholde de samme emisionsnormer som bilen angiveligt kunne fra ny, så er man enten MEGET MERE DYGTIG end alle jeg kender, eller også er man MEGET MERE NAIV.
MVH søren
da vi arbejder med vidensdeling, hører jeg gerne om hvilken styrring og hvilke folk der kan klare dette.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Der er vist nogle der har behov for at læse lidt om dyser, dysedrivere, og motorstyringens egenskaber.
Inden man kommer med påstande der ikke giver mening!!!
En dyse har noget der kaldes en dødtid.
Der hvor der ikke kommer noget benzin ud.
Denne dødtid er bestemt af tiden det tager for den at åbne og lukke rent mekanisk. og hvor der ikke kommer noget benzin ud af dysen.
En typisk dødtid vil være 1mili sek. +0,3-0,2mili sek.
Og desværre er dusens leveringsmængde ikke linær når man kommer meget tæt på dødtiden, den mængde kan faktisk variere en del.
Denne ikke linære opførsel! tror jeg , at den kan tilskives at dysen er en spole, og når man fjerner strømmen fra en spole, så laver den en spænding der er langt højere en de 12 volt der føder den.
Og denne spænding kan holde dysen åben lidt længere.
Og fenomenet er specielt udtalt på lav ohmsdyser.
Opbygningen af dyse driveren kan have meget at sige hvor meget induktionen får indflydelse, på dødtiden.
Og så er der selve dyse driveren.
Hovedkomponenten er en transistor.
og den ændre også karekter alt efter hvor varm den bliver.
Så at bruge dyser der ligger på grænsen af strømtrækket transistoren kan tåle, det giver ennu mere variation i dødtid.
Da transistoren bliver udsat for meget store temperatur ændringer.
Og til sidt så er der opløsningen på motorstyringen, eller hvor fint den kan justere, dysetiderne.
Og det har også betydning.
Generelt har jeg ikke set oem styringer der går under 2,5 ms i tid.
Hvis vi snakker benzin, og mange ligger på 3,5 ms eller over.
Dette er i tomgang eller ved lav belastning!!
Valg af dyse størrelse afhænger af ønsket top effekt.
Hvad motoren skal bruges til.
Og kan motorstyringen styre dyserne tilfredstillende med de ønskede mål.
Det er mine tanker om dette emne!!!
MVH
Morten
Inden man kommer med påstande der ikke giver mening!!!
En dyse har noget der kaldes en dødtid.
Der hvor der ikke kommer noget benzin ud.
Denne dødtid er bestemt af tiden det tager for den at åbne og lukke rent mekanisk. og hvor der ikke kommer noget benzin ud af dysen.
En typisk dødtid vil være 1mili sek. +0,3-0,2mili sek.
Og desværre er dusens leveringsmængde ikke linær når man kommer meget tæt på dødtiden, den mængde kan faktisk variere en del.
Denne ikke linære opførsel! tror jeg , at den kan tilskives at dysen er en spole, og når man fjerner strømmen fra en spole, så laver den en spænding der er langt højere en de 12 volt der føder den.
Og denne spænding kan holde dysen åben lidt længere.
Og fenomenet er specielt udtalt på lav ohmsdyser.
Opbygningen af dyse driveren kan have meget at sige hvor meget induktionen får indflydelse, på dødtiden.
Og så er der selve dyse driveren.
Hovedkomponenten er en transistor.
og den ændre også karekter alt efter hvor varm den bliver.
Så at bruge dyser der ligger på grænsen af strømtrækket transistoren kan tåle, det giver ennu mere variation i dødtid.
Da transistoren bliver udsat for meget store temperatur ændringer.
Og til sidt så er der opløsningen på motorstyringen, eller hvor fint den kan justere, dysetiderne.
Og det har også betydning.
Generelt har jeg ikke set oem styringer der går under 2,5 ms i tid.
Hvis vi snakker benzin, og mange ligger på 3,5 ms eller over.
Dette er i tomgang eller ved lav belastning!!
Valg af dyse størrelse afhænger af ønsket top effekt.
Hvad motoren skal bruges til.
Og kan motorstyringen styre dyserne tilfredstillende med de ønskede mål.
Det er mine tanker om dette emne!!!
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html