Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 20:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2011, 17:21 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
***Admin on***
Vi stopper her med subjektiv mudderkastning og direkte/indirekte stikpiller. ALLE inklusiv. Nogle sværger til Netto andre Fakta. Træk følehornene og interessekonflikter. Mudder og støj mellem linjerne hører ikke hjemme på PF. Det gør vidensdeling! Mvh Jakob
***Admin off***


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2011, 18:37 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2010, 17:03
Indlæg: 32
Geografisk sted: syd-vestjylland
kjeld skrev:
Fox skrev:
Jeg er igang med med mit næste motor projekt nu :lol:
Jeg bruger std dyser lav ohms til min ms styring 8stk.
bør jeg sætte nogle for modstande på?


Ja, undskyld jeg blander mig, men det ville da være logisk at købe højohmsdyser da styringen ikke er bygget til lavohms. Så slipper du for alt det bøvl med modstande.

Iøvrigt har jeg KUN godt at sige om Stage3.

Kjeld


Ja det har jeg nu osse tænkt på bare og gøre, de org. dyser her er extrem små, og jeg har da 4 stk bosch 450ml liggende fra mit gamle projekt, de har højest kørt 1000 km. så ska jeg da kun købe 4 nye :)

Men så ska jeg jo osse til og lave nye dyse broer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2011, 21:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Kjeld[/quote]

Ja det har jeg nu osse tænkt på bare og gøre, de org. dyser her er extrem små, og jeg har da 4 stk bosch 450ml liggende fra mit gamle projekt, de har højest kørt 1000 km. så ska jeg da kun købe 4 nye :)

Men så ska jeg jo osse til og lave nye dyse broer.[/quote]

Det lyder som en god ide. Men en rigtig god ide er nok at få de nye flowmatched med de gamle du har. så er du sikker på at alt i den ende er i orden. Jeg kører selv med Racetronic dyser som en god ven skaffede i USA til en rigtig god pris.

Kjeld

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2011, 06:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
450 ml er det ikke at skyde gråspurve med en kanon. Jeg bruger 43 lbs dyser til 8.2 L. ls7 og ford lightning med kompressor bruger samme størrelse. De her vil nok være mere passende
http://www.summitracing.com/parts/ACC-150823/
Hvis du skulle gå død i v8 projektet har jeg en senator b 3.0 motor med automatgear der ville passe fint i din bil. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2011, 15:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
jens skrev:
Hvis du skulle gå død i v8 projektet har jeg en senator b 3.0 motor med automatgear der ville passe fint i din bil. :D


Er det en 24V??

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2011, 15:50 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2010, 17:03
Indlæg: 32
Geografisk sted: syd-vestjylland
jens skrev:
450 ml er det ikke at skyde gråspurve med en kanon. Jeg bruger 43 lbs dyser til 8.2 L. ls7 og ford lightning med kompressor bruger samme størrelse. De her vil nok være mere passende
http://www.summitracing.com/parts/ACC-150823/
Hvis du skulle gå død i v8 projektet har jeg en senator b 3.0 motor med automatgear der ville passe fint i din bil. :D


Dyser ka da ikke blive for store, så ska de da bare åbne det mindre.
Kender en der kørt en lille 1,8 ind med 1200ml dyser uden problemer.
Fordi den skulle til syn :roll:

Men jeg kom til og se igår de dyser jeg kørte med på den gamle CIH tryk motor som jeg havde købt til ms, det er sgu kun ca 3 ohms, skod. :damn:
Så de kommer nu ikke i alligevel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2011, 15:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2010, 17:39
Indlæg: 40
Er helt enig med Fox.

Man skal bare have en Motorstyring der kan styre dem præcist nok.

Og så vil jeg selvfølgelig foretrække at dyserne køre med det anbefalede benzintryk. Der fungerer de optimalt og du skal ikke begynde og lege med trykregulator osv.

Kjeld

_________________
Volvo 940 Turbo+++++++++++


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2011, 15:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
gad vide hvorfor div bilfabrikanter ikke har set lyset? altså sat nogen dyser i der er vildt meget overkapacitet i fra ny af...?
hvis man kører til syn med 1200ml dyser, fordi man mener bilen kan overholde de samme emisionsnormer som bilen angiveligt kunne fra ny, så er man enten MEGET MERE DYGTIG end alle jeg kender, eller også er man MEGET MERE NAIV.
MVH søren
da vi arbejder med vidensdeling, hører jeg gerne om hvilken styrring og hvilke folk der kan klare dette.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2011, 13:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Der er vist nogle der har behov for at læse lidt om dyser, dysedrivere, og motorstyringens egenskaber.

Inden man kommer med påstande der ikke giver mening!!!

En dyse har noget der kaldes en dødtid.
Der hvor der ikke kommer noget benzin ud.
Denne dødtid er bestemt af tiden det tager for den at åbne og lukke rent mekanisk. og hvor der ikke kommer noget benzin ud af dysen.
En typisk dødtid vil være 1mili sek. +0,3-0,2mili sek.
Og desværre er dusens leveringsmængde ikke linær når man kommer meget tæt på dødtiden, den mængde kan faktisk variere en del.
Denne ikke linære opførsel! tror jeg , at den kan tilskives at dysen er en spole, og når man fjerner strømmen fra en spole, så laver den en spænding der er langt højere en de 12 volt der føder den.
Og denne spænding kan holde dysen åben lidt længere.
Og fenomenet er specielt udtalt på lav ohmsdyser.
Opbygningen af dyse driveren kan have meget at sige hvor meget induktionen får indflydelse, på dødtiden.
Og så er der selve dyse driveren.
Hovedkomponenten er en transistor.
og den ændre også karekter alt efter hvor varm den bliver.
Så at bruge dyser der ligger på grænsen af strømtrækket transistoren kan tåle, det giver ennu mere variation i dødtid.
Da transistoren bliver udsat for meget store temperatur ændringer.
Og til sidt så er der opløsningen på motorstyringen, eller hvor fint den kan justere, dysetiderne.
Og det har også betydning.

Generelt har jeg ikke set oem styringer der går under 2,5 ms i tid.
Hvis vi snakker benzin, og mange ligger på 3,5 ms eller over.
Dette er i tomgang eller ved lav belastning!!

Valg af dyse størrelse afhænger af ønsket top effekt.
Hvad motoren skal bruges til.
Og kan motorstyringen styre dyserne tilfredstillende med de ønskede mål.


Det er mine tanker om dette emne!!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team