Side 2 af 6

: 25 mar 2011, 06:46
af Alex_Reedtz
De Toyotaer jeg har kendskab til der er importeret fra Japan har ikke fået noget nummer hugget i, de har kun det rammenummer de har ab fabrik.

: 25 mar 2011, 07:14
af martin høj
Alex_Reedtz skrev:De Toyotaer jeg har kendskab til der er importeret fra Japan har ikke fået noget nummer hugget i, de har kun det rammenummer de har ab fabrik.


Hvor smider de det nummer henne??
Ikke fordi jeg tvivler

: 25 mar 2011, 07:50
af MKuhre
Ja et ramme nummer så :D hehe den der lille plade hvor der står nogle nummere på :)

Nope de får ikke hakket noget ind :) 2 1/2 år siden jeg fik den på plader så er ikke 100% sikker men husker det som den sidder ude i fronten :D men kan tjekke i eftermiddag :D

: 25 mar 2011, 08:08
af HenrikGM
Rejser det ikke grund til bekymring, hvis blokken er notorisk svag, og der så træffes beslutning om at den godt kan bores 1mm => der jo så er den mm mindre gods til at holde tingene sammen...?

3sgte ....

: 25 mar 2011, 10:17
af beyer
på gen 3 blokken er der målt cylinder tykkelse ned til 2,6 mm mellem cyl 3 og 4 , tager du så og borer den op 1mm er vi nede på 1,6-2mm , ikke et under at den revner der :evil: næste problem er mellem cyl 1 , vandpumpen og den ene topbolt , der har de tildens til at revne når man går over 480 - 500hk , så med en gen 3 blok der er op boret 1mm , er det næste dømt til at gå galt over de 500hk ..... men it`s your choice ... tag hellere en gen 2 hvis du vil holde dig i 3sgte familien eller tag en gen 1 eller 2 5sfe blok ( std 87mm boring) (3sgte 86mm boring ) ring hvis du vil vide mere .... :rock:

: 25 mar 2011, 13:35
af MKuhre
Mener du ikke gen 3 ? :D min er en gen2 block så vidt jeg ved :) men det lyder godt nok ikke godt :/ må lige finde ud af hvad der er af muligheder om der skal ny blok til :/ øv øv for 500 skulle den gerne trækkes over :/ så det ikke så godt men cyl problemet :)

: 25 mar 2011, 13:52
af MKuhre
Tror vi har snakket forbi hinanden :D min er en jdm 3stge gt-s fra 1994 efter hvad jeg har kunnet snuse mig frem til skulle den være 2 gen da det er en 1993 model altså den hurtigste std mr2 på markedet :) den har også de gamle træk som de gamle baglygter + det 11 cifferet nr hvilket passer godt sammen med at det er en 2gen og apexi motorstyringen til 2 gen modellen :) men mangler en masse oplysninger om bilen og man kan aldrig være sikre med de jdm modeller :D

Så 2 gen blocken burde kunne holde til projektet ? :)

: 25 mar 2011, 14:17
af MKuhre
tror det er mig der er galt på den med hk :) men den ligger lige på skilde grænsen, kan jeg se mellem 2gen - 3gen :) er der nogen steder hvor jeg kan spotte det ? men da det er en GT-S Coupe burde det være en 2 gen selv om det er en 94 da model året er fra 91-93 så vidt jeg ved . men er ikke sikker :D men så vidt jeg kan se på manifolden har den antallet af skruer der svare til en 2gen :)

: 25 mar 2011, 16:05
af Saab-Daniel
Ind med en flok billeder til de kloge folk herinde, så kan de sikkert identificere din motor! :-)

: 26 mar 2011, 09:33
af MKuhre
Jo det er slevfølgelig en mulighed :D men motoren er ikke taget ud endnu så det er begrænset hvor meget man kan se :D men talte skruer ved manifolden igår og mener en 3 gen har 7 huller og en 2 gen har 9 og jeg kunne se 8 men tror greddy manifolde æn dækker den sidste skrue for det ville være underligt hvis den har 8 :D