3sgte krumtap til 500+ hk
Redaktør: Moderatorer
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Juelsminde
- martin høj
- Mester Medlem
- Geografisk sted: KBH
-
MKuhre
- Medlem
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Rejser det ikke grund til bekymring, hvis blokken er notorisk svag, og der så træffes beslutning om at den godt kan bores 1mm => der jo så er den mm mindre gods til at holde tingene sammen...?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- beyer
- Senior Medlem
- Geografisk sted: sjælland
- Kontakt:
3sgte ....
på gen 3 blokken er der målt cylinder tykkelse ned til 2,6 mm mellem cyl 3 og 4 , tager du så og borer den op 1mm er vi nede på 1,6-2mm , ikke et under at den revner der
næste problem er mellem cyl 1 , vandpumpen og den ene topbolt , der har de tildens til at revne når man går over 480 - 500hk , så med en gen 3 blok der er op boret 1mm , er det næste dømt til at gå galt over de 500hk ..... men it`s your choice ... tag hellere en gen 2 hvis du vil holde dig i 3sgte familien eller tag en gen 1 eller 2 5sfe blok ( std 87mm boring) (3sgte 86mm boring ) ring hvis du vil vide mere .... 
-
MKuhre
- Medlem
-
MKuhre
- Medlem
Tror vi har snakket forbi hinanden
min er en jdm 3stge gt-s fra 1994 efter hvad jeg har kunnet snuse mig frem til skulle den være 2 gen da det er en 1993 model altså den hurtigste std mr2 på markedet
den har også de gamle træk som de gamle baglygter + det 11 cifferet nr hvilket passer godt sammen med at det er en 2gen og apexi motorstyringen til 2 gen modellen
men mangler en masse oplysninger om bilen og man kan aldrig være sikre med de jdm modeller
Så 2 gen blocken burde kunne holde til projektet ?
Så 2 gen blocken burde kunne holde til projektet ?
-
MKuhre
- Medlem
tror det er mig der er galt på den med hk
men den ligger lige på skilde grænsen, kan jeg se mellem 2gen - 3gen
er der nogen steder hvor jeg kan spotte det ? men da det er en GT-S Coupe burde det være en 2 gen selv om det er en 94 da model året er fra 91-93 så vidt jeg ved . men er ikke sikker
men så vidt jeg kan se på manifolden har den antallet af skruer der svare til en 2gen 
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
MKuhre
- Medlem
Jo det er slevfølgelig en mulighed
men motoren er ikke taget ud endnu så det er begrænset hvor meget man kan se
men talte skruer ved manifolden igår og mener en 3 gen har 7 huller og en 2 gen har 9 og jeg kunne se 8 men tror greddy manifolde æn dækker den sidste skrue for det ville være underligt hvis den har 8