Side 2 af 2

: 23 mar 2011, 08:09
af mh
Ville ikke ændre indmad på en Zetec hvis man bare har godt styr på benzinen, så er alt op til 1bar muligt på standard hest...

http://ludeatic.com/ebay/TH10069%206.jpg
OBX laver et færdigt manifold til at skrue på

Ellers har jeg vist en laserskået flange liggende hvis man selv vil have lov til at være kreativ.

Re: ..

: 23 mar 2011, 18:25
af rofl
BANDIT skrev:Det kan sku godt være, men det er jo POWER forum :grin:


hæhæ nå ja - men er det så ikke bare fuld bar på og holde vejret - ingen grund tikl at læse på noget som helst :tooth:

Tak folkens

: 31 mar 2011, 16:06
af Ramgaard88
Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..

Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel :)

Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??

Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig.. :)

Re: Tak folkens

: 06 apr 2011, 14:29
af Bartheez
Ramgaard88 skrev:Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..

Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel :)

Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??

Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig.. :)


Jo den er god nok :-)...

En 1,8 Zetec silvertop er forberedt til undersmøring.

Hvis du vil op omkring de 300 hk vil dog råde dig til at få drejet lidt af stemplerne så dit kompressionsforhold kommer ned på omkring 8,5-9/1.

Og samtidig få fat i en tykkere toppakning i stål. Mener bestemt at Cometic laver en til 1,8'eren. Ellers er en 3 lags ståltoppakning fra en 1,8 liters blacktop fra en Focus/Mondeo

Men er nu stadig ikke helt 100% sikker på om jeg turde køre med standard indmad. 1,8'eren er ikke lige så stærk som 2,0'eren.

Smid en mail på Kasper.norup@gmail.com hvis der er noget jeg kan hjælpe med? :-)...


Kasper

: 15 apr 2011, 18:07
af Ramgaard88
Update

Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..

Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling

Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet.. :P

: 17 apr 2011, 21:36
af mh
Ramgaard88 skrev:Update

Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..

Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling

Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet.. :P


HUSK at sørge for olie tryk osv. inden du sætter tændrør i den... det er mange år siden efterhånden at jeg lavede den :!:

Bartheez - du har ikke ret i det du skriver :reading: - men det er ligemeget nu hvor manden har fundet en motor der passer til hans projekt...

: 18 apr 2011, 19:25
af Ramgaard88
MH: Hva mener du med oiletryg??

: 18 apr 2011, 20:03
af møffe
Ramgaard88 skrev:MH: Hva mener du med oiletryg??

du tørner den uden rør i. så den ikke starter.

du skal tjekke om der kommer olietryk på inden start.

: 18 apr 2011, 20:07
af Ramgaard88
Helt fedt jeg er omgivet af sådan fede mennesker.. kanon med svaret, det sku rart der er lidt at hente når nu man kun er hobby mekker.. :)

: 19 apr 2011, 23:15
af mh
Og prime den nye olie pumpe der sidder i også - da den ellers vil rive sig promte og dermed aldrig forblive rigtig god...

motoren på hovedet inden du lægger den i og får montere bundkaret, så en god sjat olie ned i suge røret hvis du ikke lige har mulighed for at skille den ad og så ellers tørne den med en skrue maskine eller lignende... og hvis du ikke kan komme til at tørne den, så godt med olie i og som møf'majn siger så tørn den på starteren til olie lampen slukker uden tændrørende i (for at lave mindst muligt pres på de nye lejer rundt om i motoren)... og hvis den er umedgørlig og ikke vil gøre som den bliver bedt om så kan du give den et LILLE overtryk i olie påfyldningsdækslet med en trykluftpistol for at presse olie op i oliepumpen til den har fået nok til selv at suge for eftertiden...