Side 2 af 2
: 20 mar 2011, 20:36
af Gummispoiler
Jeg tror Hr. Jerril refererer til Cos4x4 om at være pigesur, men dette er blot et gæt!
: 20 mar 2011, 20:41
af Wildert
Gummispoiler skrev:Jeg tror Hr. Jerril refererer til Cos4x4 om at være pigesur, men dette er blot et gæt!
Ja ok - det kan da være. I så fald beklager jeg misforståelsen fra min side

.
: 21 mar 2011, 10:30
af Kuno
Tak for de mange gode indspark.
Har det nogen positiv / negativ indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse at blænde den af? udover at sovse problemet er løst.
: 21 mar 2011, 10:52
af Wildert
Kuno skrev:Tak for de mange gode indspark.
Har det nogen positiv / negativ indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse at blænde den af? udover at sovse problemet er løst.
Så vidt jeg husker, så kan du godt ende med marginalt bedre brændstoføkonomi. Det er sådan en lidt underlig prioritering hvor man indførte EGR for at sænke NOX'erne i udstødningen, men på bekostning af andre ting - herunder endda ting som OGSÅ kan henføres under miljø. Det har altid slået mig som besynderligt...
Jeg proppede en gang vakuum til EGR solenoiden på en af mine tidligere biler. Det var af ren nød. Den kørte simpelthen som en pose nødder ved delgas når der kunne lukkes udstødningsgas tilbage i indsugningen (hvilket næppe kan overraske når man tænker over det

).
: 21 mar 2011, 14:44
af TB206HDI
Kuno skrev:Tak for de mange gode indspark.
Har det nogen positiv / negativ indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse at blænde den af? udover at sovse problemet er løst.
Gevinsten kommer meget an på dit kørselsmønster. Nogle der forbedring på både økonomi og "kørbarhed" andre kan ikke mærke forskel.
Der er dog klart gevinsten ved mindre sovs i indsugningen, man undgår problemer med høj EMP presser ventilen op, og man får marginalt hurtigere spool up på turboen.
: 10 jul 2011, 23:06
af Krelle
TB206HDI skrev:Motorsryringen sætter en fejl, men den har så lav prioritet at lampen ikke tænder. Blænd den med en plade på indsugningsmanifolden, og få den slukket i chippen. For at rense skal manifolden helt af og renses manuelt.
Systemet kan godt renses med bilen kørende i tomgang. Firmaet Bell Add laver nogle glimrende produkter, som fint kan rense din turbo/EGR ventil uden du behøver splitte noget ad.
Jeg har 15 års erfaring med brug af deres produkter. Det dur' !!
Check:
http://www.belladd.dk/home.asp?Menu=6&M ... 3&MenuCol=
: 12 jul 2011, 20:16
af TB206HDI
Krelle skrev:TB206HDI skrev:Motorsryringen sætter en fejl, men den har så lav prioritet at lampen ikke tænder. Blænd den med en plade på indsugningsmanifolden, og få den slukket i chippen. For at rense skal manifolden helt af og renses manuelt.
Systemet kan godt renses med bilen kørende i tomgang. Firmaet Bell Add laver nogle glimrende produkter, som fint kan rense din turbo/EGR ventil uden du behøver splitte noget ad.
Jeg har 15 års erfaring med brug af deres produkter. Det dur' !!
Check:
http://www.belladd.dk/home.asp?Menu=6&M ... 3&MenuCol=
Hvordan vil du rense turboen uden at skille noget ad?
: 12 jul 2011, 21:19
af Krelle
Bell Add´s renseprodukter er både til at tilsætte i tanken, samt forstøve ind i indsugningen,- og jo selvfølgelig skal man da afmontere luftfilter og lidt rør for at forstøvningen når de ædlere dele.
Jeg bruger selv en del af sortimentet. -Lidt ligesom at man får renset gebisset hvert halve år ved den yberlækre tandlæge..
mvh Krelle
: 12 jul 2011, 21:19
af Krelle
Bell Add´s renseprodukter er både til at tilsætte i tanken, samt forstøve ind i indsugningen,- og jo selvfølgelig skal man da afmontere luftfilter og lidt rør for at forstøvningen når de ædlere dele.
Jeg bruger selv en del af sortimentet. -Lidt ligesom at man får renset gebisset hvert halve år ved den yberlækre tandlæge..
mvh Krelle