Side 2 af 5

: 06 feb 2011, 18:37
af lqs
det er ofte mere reglen end undtagelsen!
MVH søren

: 06 feb 2011, 20:36
af HenrikGM
Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv


Auch, det var ærgeligt... :gnaek:
???


No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.

Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.

Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.

Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)

Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.

: 06 feb 2011, 21:51
af Captain Slow
jep,,,renovering er ikke altid godt. det scenario har jeg også set utallige gange.

: 06 feb 2011, 22:04
af K-FINN
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv


Auch, det var ærgeligt... :gnaek:
???


No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.

Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.

Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.

Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)

Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.


Hvor mange af de 9 biltunere, havde checket lejetollerance med plastic gauge

: 07 feb 2011, 02:21
af dykkerdahl
Så svært er det da ikke at bygge sådan en motor.
Mads B har hvis man ser på farve valg sikkert brugt denne fine guide:

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=224101

the builder says it's been built for 10000rpms and 900whp

: 07 feb 2011, 11:22
af Captain Slow
K-FINN skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv


Auch, det var ærgeligt... :gnaek:
???


No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.

Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.

Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.

Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)

Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.


Hvor mange af de 9 biltunere, havde checket lejetollerance med plastic gauge


sikkert ingen, og de har nok bare fået et sæt "standard one size" lejer og smidt dem i, neverending story

: 07 feb 2011, 15:39
af Mads B (dk)
jeg må nok indrømme at jeg overlod det til cyllinder service at montere lejer, krumtap, plejlstænger, stempler i blokken, da jeg har en ide om at en mand der har gjort det 1000gange er bedre end en der har gjort det 2gange

: 07 feb 2011, 16:06
af HenrikGM
Mads B (dk) skrev:jeg må nok indrømme at jeg overlod det til cyllinder service at montere lejer, krumtap, plejlstænger, stempler i blokken, da jeg har en ide om at en mand der har gjort det 1000gange er bedre end en der har gjort det 2gange


Det er så et fint sted at starte, så har du også reklamationsretten at læne dig op af hvis den spinner et leje første opstart.

: 07 feb 2011, 16:29
af Mads B (dk)
ja det er jo et plus.... men den har kørt ca 5000km siden den blev lavet.... og ingen død lejer endnu ;-)

: 07 feb 2011, 16:33
af HenrikGM
Mads B (dk) skrev:ja det er jo et plus.... men den har kørt ca 5000km siden den blev lavet.... og ingen død lejer endnu ;-)


Så bliver den nok ved med at køre ;-)