CA18DET med ACL lejer og oliekøl

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

det er ofte mere reglen end undtagelsen!
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv


Auch, det var ærgeligt... :gnaek:
???


No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.

Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.

Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.

Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)

Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#13 Indlæg af Captain Slow »

jep,,,renovering er ikke altid godt. det scenario har jeg også set utallige gange.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv


Auch, det var ærgeligt... :gnaek:
???


No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.

Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.

Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.

Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)

Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.


Hvor mange af de 9 biltunere, havde checket lejetollerance med plastic gauge
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#15 Indlæg af dykkerdahl »

Så svært er det da ikke at bygge sådan en motor.
Mads B har hvis man ser på farve valg sikkert brugt denne fine guide:

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=224101

the builder says it's been built for 10000rpms and 900whp
Nissan 200sx
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#16 Indlæg af Captain Slow »

K-FINN skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv


Auch, det var ærgeligt... :gnaek:
???


No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.

Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.

Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.

Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)

Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.


Hvor mange af de 9 biltunere, havde checket lejetollerance med plastic gauge


sikkert ingen, og de har nok bare fået et sæt "standard one size" lejer og smidt dem i, neverending story
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#17 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg må nok indrømme at jeg overlod det til cyllinder service at montere lejer, krumtap, plejlstænger, stempler i blokken, da jeg har en ide om at en mand der har gjort det 1000gange er bedre end en der har gjort det 2gange
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Mads B (dk) skrev:jeg må nok indrømme at jeg overlod det til cyllinder service at montere lejer, krumtap, plejlstænger, stempler i blokken, da jeg har en ide om at en mand der har gjort det 1000gange er bedre end en der har gjort det 2gange


Det er så et fint sted at starte, så har du også reklamationsretten at læne dig op af hvis den spinner et leje første opstart.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#19 Indlæg af Mads B (dk) »

ja det er jo et plus.... men den har kørt ca 5000km siden den blev lavet.... og ingen død lejer endnu ;-)
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Mads B (dk) skrev:ja det er jo et plus.... men den har kørt ca 5000km siden den blev lavet.... og ingen død lejer endnu ;-)


Så bliver den nok ved med at køre ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar