Side 2 af 3

: 17 jan 2011, 19:57
af luske
spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske

: 17 jan 2011, 20:12
af m power
luske skrev:spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.

: 17 jan 2011, 20:23
af luske
m power skrev:
luske skrev:spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.


pas , kan ikke huske hvad en kfx er opgivet til , men det burde vel stå på reg-attesten at den er vokset fra 1.4 til 1.6 eller synet med konstruktiv ændring når maskinen er skiftet til en større ??

MVH Luske

: 17 jan 2011, 20:26
af m power
luske skrev:
m power skrev:
luske skrev:spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.


pas , kan ikke huske hvad en kfx er opgivet til , men det burde vel stå på reg-attesten at den er vokset fra 1.4 til 1.6 eller synet med konstruktiv ændring når maskinen er skiftet til en større ??

MVH Luske


jeg har lige skrevet til sælger og han virkede noget overrasket over den oplysning, det var nok ikke planen at det skulle opdages :wink:
så der er nu nok ikke skrevet noget i regattesten :roll:

: 17 jan 2011, 20:33
af luske
omg , regnede sælger med at folk ville købe en bil med en 1.6 maskine når der står 1.4 på regattesten ?
der er bare for mange folk uden skrupler :?

MVH Luske

: 17 jan 2011, 22:50
af Vaskebjørnen
Der findes godkendelse fra peugeot der tillader at lægge en 1.6 i.
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Gejlet/Motor.html

og det ser ud til der eksisterer en 1.6 xsi i årgang 94
http://www.hi-speed.dk/106.html

denne eksistere osse i dasu regi,
http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=0deaf9f3-3de2-40e7-bde9-4bd19c3752fd&groupId=14981

: 18 jan 2011, 09:49
af luske
men det burde vel stå på regattesten at den er bygget om med størrer motor selvom det ikke kræver nogle ændringer af bremser og ophæng

kan da forstille mig at forsikringen vil slå sig noget i tøjret i tilfælde af en skade :reading:

og sidst skal man være sikker på det er en NFZ der er lagt i , og ikke en motor fra en XSi (NFY) da den har mere end de 66 KW (77KW)

MVH Luske

: 18 jan 2011, 11:50
af Vaskebjørnen
Det er vi enige om luske. alternativet kunne jo være og desifrere stelnummeret og se hvilken motor den er født med og om det kan kaste lys på sagen.

http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/specs/vin_3.htm

I tolerence data er der osse nævnt en 106 1,6 xs serie 2 fra 96-99, den kører med en NFZ (TU5JP/L3) motor ab fabrik.

: 18 jan 2011, 19:27
af TB206HDI
Der må lægges en 1.6er med 90hk i den, men ikke en rallye 1.6 eller xsi 1.6 da de har hhv 103 og 105hk.

Jeg har kun kendskab til en xs'er der har fået en 1.6 90hk ned i hullet.

Hvorfor tror du det er en 1.6er?

: 18 jan 2011, 22:33
af m power
TB206HDI skrev:Der må lægges en 1.6er med 90hk i den, men ikke en rallye 1.6 eller xsi 1.6 da de har hhv 103 og 105hk.

Jeg har kun kendskab til en xs'er der har fået en 1.6 90hk ned i hullet.

Hvorfor tror du det er en 1.6er?


fordi at sælger skrev i overskrift at det var en 106 1,6 XS.
han skrev til mig at den er en del mere kvik end en 1,4 og så er den en del billigere i forsikring7grønafgift end en rally/gti.
men efter at jeg har konfronteret ham med at den er født som en 1,4 så er annoncen rettet til 106 1,4 XS :roll:
han holder dog fast ved at når der er udskiftet dele på/i motor så er det til en 1,6