peugeot 106 ph2 1,6 XS årg 1998
Redaktør: Moderatorer
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
m power skrev:luske skrev:spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?
MVH Luske
hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.
pas , kan ikke huske hvad en kfx er opgivet til , men det burde vel stå på reg-attesten at den er vokset fra 1.4 til 1.6 eller synet med konstruktiv ændring når maskinen er skiftet til en større ??
MVH Luske
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
luske skrev:m power skrev:luske skrev:spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?
MVH Luske
hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.
pas , kan ikke huske hvad en kfx er opgivet til , men det burde vel stå på reg-attesten at den er vokset fra 1.4 til 1.6 eller synet med konstruktiv ændring når maskinen er skiftet til en større ??
MVH Luske
jeg har lige skrevet til sælger og han virkede noget overrasket over den oplysning, det var nok ikke planen at det skulle opdages
så der er nu nok ikke skrevet noget i regattesten
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
Der findes godkendelse fra peugeot der tillader at lægge en 1.6 i.
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Gejlet/Motor.html
og det ser ud til der eksisterer en 1.6 xsi i årgang 94
http://www.hi-speed.dk/106.html
denne eksistere osse i dasu regi,
http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=0deaf9f3-3de2-40e7-bde9-4bd19c3752fd&groupId=14981
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Gejlet/Motor.html
og det ser ud til der eksisterer en 1.6 xsi i årgang 94
http://www.hi-speed.dk/106.html
denne eksistere osse i dasu regi,
http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=0deaf9f3-3de2-40e7-bde9-4bd19c3752fd&groupId=14981
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
men det burde vel stå på regattesten at den er bygget om med størrer motor selvom det ikke kræver nogle ændringer af bremser og ophæng
kan da forstille mig at forsikringen vil slå sig noget i tøjret i tilfælde af en skade
og sidst skal man være sikker på det er en NFZ der er lagt i , og ikke en motor fra en XSi (NFY) da den har mere end de 66 KW (77KW)
MVH Luske
kan da forstille mig at forsikringen vil slå sig noget i tøjret i tilfælde af en skade
og sidst skal man være sikker på det er en NFZ der er lagt i , og ikke en motor fra en XSi (NFY) da den har mere end de 66 KW (77KW)
MVH Luske
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
Det er vi enige om luske. alternativet kunne jo være og desifrere stelnummeret og se hvilken motor den er født med og om det kan kaste lys på sagen.
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/specs/vin_3.htm
I tolerence data er der osse nævnt en 106 1,6 xs serie 2 fra 96-99, den kører med en NFZ (TU5JP/L3) motor ab fabrik.
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/specs/vin_3.htm
I tolerence data er der osse nævnt en 106 1,6 xs serie 2 fra 96-99, den kører med en NFZ (TU5JP/L3) motor ab fabrik.
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
TB206HDI skrev:Der må lægges en 1.6er med 90hk i den, men ikke en rallye 1.6 eller xsi 1.6 da de har hhv 103 og 105hk.
Jeg har kun kendskab til en xs'er der har fået en 1.6 90hk ned i hullet.
Hvorfor tror du det er en 1.6er?
fordi at sælger skrev i overskrift at det var en 106 1,6 XS.
han skrev til mig at den er en del mere kvik end en 1,4 og så er den en del billigere i forsikring7grønafgift end en rally/gti.
men efter at jeg har konfronteret ham med at den er født som en 1,4 så er annoncen rettet til 106 1,4 XS
han holder dog fast ved at når der er udskiftet dele på/i motor så er det til en 1,6