K-FINN skrev:Hvis det er for og køle indsugnings temperatur, så havde jeg valgt noget vand/methanoel indsprøjtning..
Nitrous optankning hvor ?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
K-FINN skrev:Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.
Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.
Kig lige på hvordan fordelingen bliver. Visse motorer har nogle af cylindrene siddende "i læ" pga gasspjældet. De egner sig ikke så godt til montering lige før.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
HenrikGM skrev:K-FINN skrev:Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.
Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.
Kig lige på hvordan fordelingen bliver. Visse motorer har nogle af cylindrene siddende "i læ" pga gasspjældet. De egner sig ikke så godt til montering lige før.
Derfor jeg skrev evt 4 stk, kan ikke lige huske den 3sgte manifold
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- T.Sørensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 20 dec 2007, 15:58
- Geografisk sted: skærup 7080 børkop
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.audi_claus skrev:Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
MVH søren
ps. mener du metanol? eller etanol? eller cognac??
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
lqs skrev:vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.audi_claus skrev:Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
MVH søren
ps. mener du metanol? eller etanol? eller cognac??
Det er kun et spørgsmål om afgift - er nok højest på cognac -
kun nævnt for at sætte brandfaren lidt i focus - at det er ved ca 42% risikoen for brandfarlige dampe er tilstede -
men ja - det er vist rigtigt, at man ikke må sprøjte uden på IC af hensyn til evt dryp på banen.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
- bæveren
- Nyt Medlem
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 25 okt 2009, 10:06
- Geografisk sted: Næstved sydsjælland
..
det du søger er nok mest et Kulsyrekølesystem (10 lbs tank) og vist det er har undertegnet et kit til salg som er helt nyt,
link [url][/url]link http://www.carlab.dk/shop/kulsyrekoeles ... 32627p.htm[/url]
link [url][/url]link http://www.carlab.dk/shop/kulsyrekoeles ... 32627p.htm[/url]
Kære brevkasse, Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre? håber du kan hjælpe mig.