tuning volvo 940 turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#11 Indlæg af grydesvamp »

jeg er ret sikker på at den motor der ligger i jeep'en nu med nuværende opsætning laver omkring 400 hk og nm i samme område.. ;)
Fri bane fuld hane! :-)
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

#12 Indlæg af sierrafan »

1200 heste er nok lige i overkanten..

Mortorem skal ligge i en sierra, men en mt75 gerakasse, cosworth kobling, bagtøj osv..

Det er 402m, og mellenacationer.., ved ikke om jeg vil have den som gadebil nr 2, så skal den kunne justeres ned..

Veg ikke hvad såden noget koster, men 15000kr plus styring
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

tag nu enten volvo gearkassen med, eller sats på en anden gearkasse end fårds. zf eller getrag. bestem om volvomotoren skal stå lodret.
MVH søren
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

#14 Indlæg af sierrafan »

Hvad menere du med stå lodret ??
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

lodret som i lodret! du ved 90grader væk fra vandret....
standard står sådan en motor slet ikke lodret.
skal den gøre det, kræver det anden oliepumpe og bundkar. så går ideen lidt væk med at bruge den standard volvo gearkasse/koblingshus.
det er derfor du bør starte med at bestemme om motoren skal stå lodret. manifolde mm bliver også anderledes ved lodret motor. dvs der skal tænkes på hvad der er plads til.
MVH søren
Besvar