Hvem udlejer autotransporter/fejeblad i midtjylland?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#11 Indlæg af Saab-Daniel »

Shit, autotransporter - jeg læste bare autotrailer - sådan en har efterz mig bekendt ikke...
Henrikgm: Det ligner en trucker fra US - dem ser man et par stykker af fra tid til anden... Det interessante punkt er, at deres tilladte hastighed er den samme som almindelige biler - spændende at blive overhalet af sådan en kæmpe trucker med 120km/t...
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

JakobM skrev:
lqs skrev:har du en bil der må trække de 1600kg?
MVH søren
Ja, men ingen kørekort til hænger. Derfor autotransporter også >3500kg (C+D)
min løsning ville være.
ned på tanken eller hen til kammerat for at låne/leje autotrailer.
kammerat med trailerkort med i bilen. lad ham køre hjem.
i min verden er det langt det nemmeste.
MVH søren
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#13 Indlæg af Captain Slow »

lqs skrev:
JakobM skrev:
lqs skrev:har du en bil der må trække de 1600kg?
MVH søren
Ja, men ingen kørekort til hænger. Derfor autotransporter også >3500kg (C+D)
min løsning ville være.
ned på tanken eller hen til kammerat for at låne/leje autotrailer.
kammerat med trailerkort med i bilen. lad ham køre hjem.
i min verden er det langt det nemmeste.
MVH søren
og langsomste (hvis man da overholder fart grænserne)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#14 Indlæg af lqs »

de sidste to weekender, har jeg henholdsvis været 450 og 850km nede i tyskland. med trailer. tvivler på at tiden der bruges på at hente en autotransporter mm, kan tjenes ind, i forhold til en autotrailer.
tyskerne er ikke blege for at give lidt gas. heller ikke med trailer!
tom derned med 100-110 og hjem med 92kmt eller noget. altså som lastbilerne kan køre. politiet dernede løfter ikke et øjenbryn. har da også prøvet at blive overhalet af trailere, der kørte noget mere end 110kmt. det virker ikke som om de lokale er vanvitigt skræmte mht sådan noget.
MVH søren
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#15 Indlæg af møffe »

lige i tyskland ville jeg nok bruge tid på at kende reglerne før jeg ville bryde deres love.

det tyske politi er ikke sådan nogle kedelige boyband drenge som dem vi har her i dk..
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

tysk politi? nej de er ikke som de danske. de plejer at være mere large.
nu der skrives om regler. eller at overholde samme...
så har jeg tilgode at se en under 3500kg autotransporter. altså med to mand i, tanken fuld og ca 1100kg på ryggen. altså hvis den skal op på en vægt at stå. dem jeg har kendskab til vejer alle mere. altså under de omstændigheder.
MVH søren
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#17 Indlæg af Captain Slow »

har hentet vel tæt på 100 biler dernede,, og tysk politi skal man ikke lege med.

har altid haft trailer på ladet derned. og kørt ca 110 med læs hjemad om natte og ca 100 om dagen,

og har da kørt visa kortet igennem deres transportable automat.

noget andet er, trailere UDEN reservehjul, bliver grounded PÅ STEDET, hvis de opdager det,
husk også den nye dæk lov,, render du ind i sne SKAL der være vintersutter på.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#18 Indlæg af luske »

Captain Slow skrev: husk også den nye dæk lov,, render du ind i sne SKAL der være vintersutter på.
er det en ny lov ?? troede altid det havde været sådan i tuskland ?

Mvh Luske
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#19 Indlæg af Captain Slow »

før skulle du have dæk der "svarede til forholdende"
det er nu skærpet til hvis der er sne og sjap så hedder det vinterdæk,

dvs kører du ud i solskin, og ender i en snestorm så klapper fælden,,

bøden er dog til at overse, ca. 600 dkr

klip:

Tyskland:


Bilen skal være udstyret med dæk der er velegnet til føret. Det vil sige, at det er et krav, at bilen skal være udstyret med M+S mærkede vinterdæk på alle 4 hjul, med minimum 4 millimeter slidbanemønster, når der er sne og is på vejen.
I praksis anbefaler FDM at man i alle tilfælde benytter vinterdæk i vinterperioden ved kørsel i Tyskland.

mere af samme skuffe:
http://www.bt.dk/biler/tyskland-goer-vi ... ovpligtige

dråben der fik bægret til at flyde over:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1 ... interdaek/
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#20 Indlæg af luske »

Captain Slow skrev:før skulle du have dæk der "svarede til forholdende"
det er nu skærpet til hvis der er sne og sjap så hedder det vinterdæk,

dvs kører du ud i solskin, og ender i en snestorm så klapper fælden,,

bøden er dog til at overse, ca. 600 dkr
ok , havde bare en ide i hovedet at det altid havde været sådan :-)

MVH Luske
Besvar