Hvem udlejer autotransporter/fejeblad i midtjylland?
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Shit, autotransporter - jeg læste bare autotrailer - sådan en har efterz mig bekendt ikke...
Henrikgm: Det ligner en trucker fra US - dem ser man et par stykker af fra tid til anden... Det interessante punkt er, at deres tilladte hastighed er den samme som almindelige biler - spændende at blive overhalet af sådan en kæmpe trucker med 120km/t...
/Daniel.
Henrikgm: Det ligner en trucker fra US - dem ser man et par stykker af fra tid til anden... Det interessante punkt er, at deres tilladte hastighed er den samme som almindelige biler - spændende at blive overhalet af sådan en kæmpe trucker med 120km/t...
/Daniel.
-
lqs
- Mester Medlem
min løsning ville være.JakobM skrev:Ja, men ingen kørekort til hænger. Derfor autotransporter også >3500kg (C+D)lqs skrev:har du en bil der må trække de 1600kg?
MVH søren
ned på tanken eller hen til kammerat for at låne/leje autotrailer.
kammerat med trailerkort med i bilen. lad ham køre hjem.
i min verden er det langt det nemmeste.
MVH søren
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
og langsomste (hvis man da overholder fart grænserne)lqs skrev:min løsning ville være.JakobM skrev:Ja, men ingen kørekort til hænger. Derfor autotransporter også >3500kg (C+D)lqs skrev:har du en bil der må trække de 1600kg?
MVH søren
ned på tanken eller hen til kammerat for at låne/leje autotrailer.
kammerat med trailerkort med i bilen. lad ham køre hjem.
i min verden er det langt det nemmeste.
MVH søren
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
lqs
- Mester Medlem
de sidste to weekender, har jeg henholdsvis været 450 og 850km nede i tyskland. med trailer. tvivler på at tiden der bruges på at hente en autotransporter mm, kan tjenes ind, i forhold til en autotrailer.
tyskerne er ikke blege for at give lidt gas. heller ikke med trailer!
tom derned med 100-110 og hjem med 92kmt eller noget. altså som lastbilerne kan køre. politiet dernede løfter ikke et øjenbryn. har da også prøvet at blive overhalet af trailere, der kørte noget mere end 110kmt. det virker ikke som om de lokale er vanvitigt skræmte mht sådan noget.
MVH søren
tyskerne er ikke blege for at give lidt gas. heller ikke med trailer!
tom derned med 100-110 og hjem med 92kmt eller noget. altså som lastbilerne kan køre. politiet dernede løfter ikke et øjenbryn. har da også prøvet at blive overhalet af trailere, der kørte noget mere end 110kmt. det virker ikke som om de lokale er vanvitigt skræmte mht sådan noget.
MVH søren
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
-
lqs
- Mester Medlem
tysk politi? nej de er ikke som de danske. de plejer at være mere large.
nu der skrives om regler. eller at overholde samme...
så har jeg tilgode at se en under 3500kg autotransporter. altså med to mand i, tanken fuld og ca 1100kg på ryggen. altså hvis den skal op på en vægt at stå. dem jeg har kendskab til vejer alle mere. altså under de omstændigheder.
MVH søren
nu der skrives om regler. eller at overholde samme...
så har jeg tilgode at se en under 3500kg autotransporter. altså med to mand i, tanken fuld og ca 1100kg på ryggen. altså hvis den skal op på en vægt at stå. dem jeg har kendskab til vejer alle mere. altså under de omstændigheder.
MVH søren
- Captain Slow
- Mester Medlem
har hentet vel tæt på 100 biler dernede,, og tysk politi skal man ikke lege med.
har altid haft trailer på ladet derned. og kørt ca 110 med læs hjemad om natte og ca 100 om dagen,
og har da kørt visa kortet igennem deres transportable automat.
noget andet er, trailere UDEN reservehjul, bliver grounded PÅ STEDET, hvis de opdager det,
husk også den nye dæk lov,, render du ind i sne SKAL der være vintersutter på.
har altid haft trailer på ladet derned. og kørt ca 110 med læs hjemad om natte og ca 100 om dagen,
og har da kørt visa kortet igennem deres transportable automat.
noget andet er, trailere UDEN reservehjul, bliver grounded PÅ STEDET, hvis de opdager det,
husk også den nye dæk lov,, render du ind i sne SKAL der være vintersutter på.
- Captain Slow
- Mester Medlem
før skulle du have dæk der "svarede til forholdende"
det er nu skærpet til hvis der er sne og sjap så hedder det vinterdæk,
dvs kører du ud i solskin, og ender i en snestorm så klapper fælden,,
bøden er dog til at overse, ca. 600 dkr
klip:
Tyskland:
Bilen skal være udstyret med dæk der er velegnet til føret. Det vil sige, at det er et krav, at bilen skal være udstyret med M+S mærkede vinterdæk på alle 4 hjul, med minimum 4 millimeter slidbanemønster, når der er sne og is på vejen.
I praksis anbefaler FDM at man i alle tilfælde benytter vinterdæk i vinterperioden ved kørsel i Tyskland.
mere af samme skuffe:
http://www.bt.dk/biler/tyskland-goer-vi ... ovpligtige
dråben der fik bægret til at flyde over:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1 ... interdaek/
klip:
Tyskland:
Bilen skal være udstyret med dæk der er velegnet til føret. Det vil sige, at det er et krav, at bilen skal være udstyret med M+S mærkede vinterdæk på alle 4 hjul, med minimum 4 millimeter slidbanemønster, når der er sne og is på vejen.
I praksis anbefaler FDM at man i alle tilfælde benytter vinterdæk i vinterperioden ved kørsel i Tyskland.
mere af samme skuffe:
http://www.bt.dk/biler/tyskland-goer-vi ... ovpligtige
dråben der fik bægret til at flyde over:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1 ... interdaek/
- luske
- Mester Medlem
ok , havde bare en ide i hovedet at det altid havde været sådanCaptain Slow skrev:før skulle du have dæk der "svarede til forholdende"
MVH Luske