Side 2 af 2

: 14 nov 2010, 12:49
af RBFrederiksen
Vax skrev:En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt :wink:

Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2 :)


Det er jo det. Den skal helst være nogenlunde forsvarlig at køre i.. :D

Har lige været ude og lure på kadetten. Umiddelbart sidder der ikke noget på min, andet end det t-stykke der deler røret ud til begge baghjul. Min er også ellers også en 1979 sedan 1,2.

: 14 nov 2010, 17:02
af Bufas
Vax skrev:
Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.

Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.


En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt :wink:

Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2 :)


Jeg skal ikke kunne sige om den også sidder på de små modeller. Der har jeg kun min Kadett B som erfaring, og der er hverken bremseforstærker eller skiver på.
Men det burde bestemt ikke være den sværeste ting at finde.

: 14 nov 2010, 19:01
af Vax
Vax skrev:Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2 :)


:reading: der tog jeg så fejl, den er ikke std mont.. !!!

: 15 nov 2010, 08:08
af jens
Min 1.2 sedan havde ikke nogen udligner. Jeg brugte 15.8 mm cylindre fra manta a i stedet for 19 mm, men måtte stadig lave et bredt spor i den forreste bremsebakke for at undgå overbremsning.

: 15 nov 2010, 17:10
af RBFrederiksen
Så må jeg jo på jagt hos en hugger. Tak for de gode råd 8)