Side 2 af 2
: 14 nov 2010, 12:49
af RBFrederiksen
Vax skrev:En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt
Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2

Det er jo det. Den skal helst være nogenlunde forsvarlig at køre i..
Har lige været ude og lure på kadetten. Umiddelbart sidder der ikke noget på min, andet end det t-stykke der deler røret ud til begge baghjul. Min er også ellers også en 1979 sedan 1,2.
: 14 nov 2010, 17:02
af Bufas
Vax skrev:Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.
Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.
En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt
Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2

Jeg skal ikke kunne sige om den også sidder på de små modeller. Der har jeg kun min Kadett B som erfaring, og der er hverken bremseforstærker eller skiver på.
Men det burde bestemt ikke være den sværeste ting at finde.
: 14 nov 2010, 19:01
af Vax
Vax skrev:Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2


der tog jeg så fejl, den er ikke std mont.. !!!
: 15 nov 2010, 08:08
af jens
Min 1.2 sedan havde ikke nogen udligner. Jeg brugte 15.8 mm cylindre fra manta a i stedet for 19 mm, men måtte stadig lave et bredt spor i den forreste bremsebakke for at undgå overbremsning.
: 15 nov 2010, 17:10
af RBFrederiksen
Så må jeg jo på jagt hos en hugger. Tak for de gode råd
