Vax skrev:En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt
Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2
Det er jo det. Den skal helst være nogenlunde forsvarlig at køre i..
Har lige været ude og lure på kadetten. Umiddelbart sidder der ikke noget på min, andet end det t-stykke der deler røret ud til begge baghjul. Min er også ellers også en 1979 sedan 1,2.
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.
Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op. Manta Ascona B er nok de nemmeste.
En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt
Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2
Jeg skal ikke kunne sige om den også sidder på de små modeller. Der har jeg kun min Kadett B som erfaring, og der er hverken bremseforstærker eller skiver på.
Men det burde bestemt ikke være den sværeste ting at finde.
Min 1.2 sedan havde ikke nogen udligner. Jeg brugte 15.8 mm cylindre fra manta a i stedet for 19 mm, men måtte stadig lave et bredt spor i den forreste bremsebakke for at undgå overbremsning.
Så må jeg jo på jagt hos en hugger. Tak for de gode råd
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.