Twin Scroll hvilken port
Redaktør: Moderatorer
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
Lars PH
- Mester Medlem
når mit spjæld står i midten går 1 og 4 til den ene port og 2 og 3 til den anden port når jeg så vipper plader går alle 4 til en port min plade er hingslet oppe ved flancen hvor du spænder turboen fast skal nok smide nogle billeder op men skal lige havde pudset lidt på det først så et er lidt pænere
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis man bruger den "quick spool valve" fra sound performance, så skal man ikke bruge en twin scroll manifold
Her er en sammenligning imellem med og uden "quick spool valve":
Spørgsmålet er nok bare om den ikke have spoolet lige så hurtigt uden quick spool valve, men istedet for med en twin scroll manifold
Her er en sammenligning imellem med og uden "quick spool valve":
Spørgsmålet er nok bare om den ikke have spoolet lige så hurtigt uden quick spool valve, men istedet for med en twin scroll manifold
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
- T.Sørensen
- Nyt Medlem
- Geografisk sted: skærup 7080 børkop
hej igen først vil jeg undskylde til søren for at vi er nogle der går med utraditionelle tanker om motor tuning... her med gjort...
dert der skal til er et spjæld system der virker således at ved lave rpm skal alle 4 udstødnings pulser havne i port 1 (port 1 = port tættest på afgas siden) og port 2 skal blændes af (port 2 = port tættest på lejehuset) dette gøres ved at fremstille en collektor med en plade/ spjæld der er hængslet i midten af flancen således at ved ingen ladetryk vil actuatoren trykke spjældet til den ene side så alle udstødningspulser havner i port 1. når så at ladetrykket stiger vil pladen/spjældet bevæge sig tilbage imod midten sådan at pulserne 1+4 havner i port 1 og pulserne 2+3 havner i port 2....
dert der skal til er et spjæld system der virker således at ved lave rpm skal alle 4 udstødnings pulser havne i port 1 (port 1 = port tættest på afgas siden) og port 2 skal blændes af (port 2 = port tættest på lejehuset) dette gøres ved at fremstille en collektor med en plade/ spjæld der er hængslet i midten af flancen således at ved ingen ladetryk vil actuatoren trykke spjældet til den ene side så alle udstødningspulser havner i port 1. når så at ladetrykket stiger vil pladen/spjældet bevæge sig tilbage imod midten sådan at pulserne 1+4 havner i port 1 og pulserne 2+3 havner i port 2....
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
T.Sørensen skrev:hej igen først vil jeg undskylde til søren for at vi er nogle der går med utraditionelle tanker om motor tuning... her med gjort...
Nissan 200sx
-
lqs
- Mester Medlem
i stedet for at undskylde... så kunne jeg godt tænke mig et link<7en henvisning til nogen der har fået det her til at virke.T.Sørensen skrev:hej igen først vil jeg undskylde til søren for at vi er nogle der går med utraditionelle tanker om motor tuning... her med gjort...
MVH søren
-
Lars PH
- Mester Medlem
forsøgte lige at tage et billed men det blev nu ikke for godt
Uploaded with ImageShack.us
og vidioen er ikke meget bedre
http://img139.imageshack.us/img139/2111/mov00089.mp4
Uploaded with ImageShack.us
og vidioen er ikke meget bedre
http://img139.imageshack.us/img139/2111/mov00089.mp4
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Lidt synd at der ikke er mere lys på den film, du bliver lige nød til at lave en til.
Kvaliteten er er ok, bare mere lys.
Har du regnet på hvor meget der skal til at åbne spjældet op til twin scroll, for på undersiden af klappen vil der være vacuum og i manifolden er der måske et modtryk på 2 bar...
Håber at du vil følge op på denne tråd efterhånden som du får den monteret + film

Kvaliteten er er ok, bare mere lys.
Har du regnet på hvor meget der skal til at åbne spjældet op til twin scroll, for på undersiden af klappen vil der være vacuum og i manifolden er der måske et modtryk på 2 bar...
Håber at du vil følge op på denne tråd efterhånden som du får den monteret + film
Nissan 200sx
-
Lars PH
- Mester Medlem
så er jeg kommet lidt længre med mit for søg med at skift mellem 1 og 2 porte på turboen. ind til nu prøver jeg med en hx 35 turbo på en renault alpine 1,4 motor når jeg køre med en port kan jeg begynder at bygge lade tryk op ved 3500 omdr med 2 porte får jeg slet ikke gang i den.
det skal siges at jeg ind til nu ikke har gjort noget ved benzin så den køre med monopoint og anden benzin tryks regulator. så håber på noget tidliger tryk når jeg engang får bygget noget andet indsprøjtning til den.
Kan også godt se problemet med at jeg kun kan styre wg trykket på den ene port det bliver så næste opgave men nu skal jeg først se hvor tidlig jeg kan bygget tryk inden jeg laver det om.
det skal siges at jeg ind til nu ikke har gjort noget ved benzin så den køre med monopoint og anden benzin tryks regulator. så håber på noget tidliger tryk når jeg engang får bygget noget andet indsprøjtning til den.
Kan også godt se problemet med at jeg kun kan styre wg trykket på den ene port det bliver så næste opgave men nu skal jeg først se hvor tidlig jeg kan bygget tryk inden jeg laver det om.