Side 2 af 4

: 18 okt 2010, 20:12
af saveit
TB206HDI skrev:Hvilken marelli boks kører den med siden du mener den ikke kan chippes?


Det er en boks der er sat i fra Renualt Sports side. For at chippe den skal jeg bruge noget kabel med noget software i der giver adgang til boksen, som sjovt nok kun kan fås gennem Renualt Sport :) De ved godt hvordan de passer på tingene :)

: 18 okt 2010, 20:20
af lqs
ideen kunne måske være helt at skrotte "mærkevare" styringen til noget i kunne arbejde med. eller skal vi sige noget der passer til jeres budget?
at sænke benzintryk bliver ikke andet end en nødløsning.
MVH søren

: 18 okt 2010, 20:31
af Lars PH
ved ikke om det var muligt at montere sådan en piggy back box eller hva de nu heder på så du selv kunne lave dit signal om på et tidspunkt var de der smt og smt 6 box da næsten "moderne" og kan nogen gange findes til små penge

: 18 okt 2010, 20:36
af K-FINN
saveit skrev:
TB206HDI skrev:Hvilken marelli boks kører den med siden du mener den ikke kan chippes?


Det er en boks der er sat i fra Renualt Sports side. For at chippe den skal jeg bruge noget kabel med noget software i der giver adgang til boksen, som sjovt nok kun kan fås gennem Renualt Sport :) De ved godt hvordan de passer på tingene :)


Kan du ikke bare klippe dyser fra, og lade en minisquirt til 1800 kr styre benzin, og lade din boks klare resten ?

: 18 okt 2010, 20:51
af saveit
Vi vil hverken bruge minisquirt, megasquirt eller noget andet samleselv uanset hvor gode erfaringer folk har med det. Vores valg står imellem 3 ting:

- Den nogenlunde billige men også lidt halve løsning: Montere EFI Euro 1 som piggyback til kun at styre benzin (måske tænding) og så lade den originale Magneti Marelli styre dashboard og alt det andet. Euro 1 er dog efterhånden en ældre boks der er lidt bagud på funktioner, regnehastighed osv, men den kunne vel godt gå an som piggyback.

- Den rigtige men dyre løsning: Montere EFI Euro 6 istedet for den originale boks. Men her løber vi ind i at den ikke kan styre dashboardet uden diverse andre tingester. Desuden er den ret dyr selvom den dog også er ret kraftfuldt med datalogging, tractioncontrol osv.

- Den billige: Montere en justerbar benzintryksregulator til at magre benzinen lidt ud over hele mappet. Det vil forbedre peakpower, lidt benzinøkonomi og udbedre de dybe fede huller en smule - men det bliver bare aldrig helt godt.

Umiddelbart virker piggybackløsningen fornuftig, men TTJ Engineering (som vi altid sværger til med vores motorstyringer) mener den er et tilbageskridt fra den boks vi har på nu, der faktisk svarer til en Euro 6 langt hen af vejen. Til gengæld kan vi så komme til at styre benzinen helt til en fornuftig portion penge.

: 18 okt 2010, 21:01
af K-FINN
Så er det jo bare vælge

: 18 okt 2010, 21:21
af Lars PH
kan ikke se det skulle være et tibage skridt at fx montere en smt da du kun går ind og snyder dit map signal da du næsten kan finde en brugt smt til hva en benzintryks rerulator koster

: 18 okt 2010, 21:32
af HenrikGM
saveit skrev:Vi vil hverken bruge minisquirt, megasquirt eller noget andet samleselv uanset hvor gode erfaringer folk har med det. Vores valg står imellem 3 ting:

- Den nogenlunde billige men også lidt halve løsning: Montere EFI Euro 1 som piggyback til kun at styre benzin (måske tænding) og så lade den originale Magneti Marelli styre dashboard og alt det andet. Euro 1 er dog efterhånden en ældre boks der er lidt bagud på funktioner, regnehastighed osv, men den kunne vel godt gå an som piggyback.

- Den rigtige men dyre løsning: Montere EFI Euro 6 istedet for den originale boks. Men her løber vi ind i at den ikke kan styre dashboardet uden diverse andre tingester. Desuden er den ret dyr selvom den dog også er ret kraftfuldt med datalogging, tractioncontrol osv.

- Den billige: Montere en justerbar benzintryksregulator til at magre benzinen lidt ud over hele mappet. Det vil forbedre peakpower, lidt benzinøkonomi og udbedre de dybe fede huller en smule - men det bliver bare aldrig helt godt.

Umiddelbart virker piggybackløsningen fornuftig, men TTJ Engineering (som vi altid sværger til med vores motorstyringer) mener den er et tilbageskridt fra den boks vi har på nu, der faktisk svarer til en Euro 6 langt hen af vejen. Til gengæld kan vi så komme til at styre benzinen helt til en fornuftig portion penge.


Sjov sammensætning af alternativer, men tilgængæld nemt at vælge den eneste der rigtigt løser opgaven(og det er ikke den med bensintryksregulatoren!)

: 18 okt 2010, 21:47
af Slavteren
er der regler der forbyder udskiftnig af instrumenterne? eller er du bare meget glad for det nuværende design :wink:

det behøver jo ikke koste en krig at smide et par ure og lamper i en plade alumunium.. i hvert fald tilpas billigt til at det kunne være vejen frem sammen med en anden løsning.

: 19 okt 2010, 07:58
af TB206HDI
Du kan sagtens chippe den boks...