TB206HDI skrev:Hvilken marelli boks kører den med siden du mener den ikke kan chippes?
Det er en boks der er sat i fra Renualt Sports side. For at chippe den skal jeg bruge noget kabel med noget software i der giver adgang til boksen, som sjovt nok kun kan fås gennem Renualt Sport De ved godt hvordan de passer på tingene
ideen kunne måske være helt at skrotte "mærkevare" styringen til noget i kunne arbejde med. eller skal vi sige noget der passer til jeres budget?
at sænke benzintryk bliver ikke andet end en nødløsning.
MVH søren
ved ikke om det var muligt at montere sådan en piggy back box eller hva de nu heder på så du selv kunne lave dit signal om på et tidspunkt var de der smt og smt 6 box da næsten "moderne" og kan nogen gange findes til små penge
TB206HDI skrev:Hvilken marelli boks kører den med siden du mener den ikke kan chippes?
Det er en boks der er sat i fra Renualt Sports side. For at chippe den skal jeg bruge noget kabel med noget software i der giver adgang til boksen, som sjovt nok kun kan fås gennem Renualt Sport De ved godt hvordan de passer på tingene
Kan du ikke bare klippe dyser fra, og lade en minisquirt til 1800 kr styre benzin, og lade din boks klare resten ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Vi vil hverken bruge minisquirt, megasquirt eller noget andet samleselv uanset hvor gode erfaringer folk har med det. Vores valg står imellem 3 ting:
- Den nogenlunde billige men også lidt halve løsning: Montere EFI Euro 1 som piggyback til kun at styre benzin (måske tænding) og så lade den originale Magneti Marelli styre dashboard og alt det andet. Euro 1 er dog efterhånden en ældre boks der er lidt bagud på funktioner, regnehastighed osv, men den kunne vel godt gå an som piggyback.
- Den rigtige men dyre løsning: Montere EFI Euro 6 istedet for den originale boks. Men her løber vi ind i at den ikke kan styre dashboardet uden diverse andre tingester. Desuden er den ret dyr selvom den dog også er ret kraftfuldt med datalogging, tractioncontrol osv.
- Den billige: Montere en justerbar benzintryksregulator til at magre benzinen lidt ud over hele mappet. Det vil forbedre peakpower, lidt benzinøkonomi og udbedre de dybe fede huller en smule - men det bliver bare aldrig helt godt.
Umiddelbart virker piggybackløsningen fornuftig, men TTJ Engineering (som vi altid sværger til med vores motorstyringer) mener den er et tilbageskridt fra den boks vi har på nu, der faktisk svarer til en Euro 6 langt hen af vejen. Til gengæld kan vi så komme til at styre benzinen helt til en fornuftig portion penge.
kan ikke se det skulle være et tibage skridt at fx montere en smt da du kun går ind og snyder dit map signal da du næsten kan finde en brugt smt til hva en benzintryks rerulator koster
saveit skrev:Vi vil hverken bruge minisquirt, megasquirt eller noget andet samleselv uanset hvor gode erfaringer folk har med det. Vores valg står imellem 3 ting:
- Den nogenlunde billige men også lidt halve løsning: Montere EFI Euro 1 som piggyback til kun at styre benzin (måske tænding) og så lade den originale Magneti Marelli styre dashboard og alt det andet. Euro 1 er dog efterhånden en ældre boks der er lidt bagud på funktioner, regnehastighed osv, men den kunne vel godt gå an som piggyback.
- Den rigtige men dyre løsning: Montere EFI Euro 6 istedet for den originale boks. Men her løber vi ind i at den ikke kan styre dashboardet uden diverse andre tingester. Desuden er den ret dyr selvom den dog også er ret kraftfuldt med datalogging, tractioncontrol osv.
- Den billige: Montere en justerbar benzintryksregulator til at magre benzinen lidt ud over hele mappet. Det vil forbedre peakpower, lidt benzinøkonomi og udbedre de dybe fede huller en smule - men det bliver bare aldrig helt godt.
Umiddelbart virker piggybackløsningen fornuftig, men TTJ Engineering (som vi altid sværger til med vores motorstyringer) mener den er et tilbageskridt fra den boks vi har på nu, der faktisk svarer til en Euro 6 langt hen af vejen. Til gengæld kan vi så komme til at styre benzinen helt til en fornuftig portion penge.
Sjov sammensætning af alternativer, men tilgængæld nemt at vælge den eneste der rigtigt løser opgaven(og det er ikke den med bensintryksregulatoren!)
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
er der regler der forbyder udskiftnig af instrumenterne? eller er du bare meget glad for det nuværende design
det behøver jo ikke koste en krig at smide et par ure og lamper i en plade alumunium.. i hvert fald tilpas billigt til at det kunne være vejen frem sammen med en anden løsning.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!