Hall signal forsvinder - forstærke hall-signal?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#11 Indlæg af Kaas »

Rune, hvor mange volt kommer der ud til din sensor?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

12v får den
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#13 Indlæg af Kaas »

Den gang du lavede den, fjernede du nogle komponenter eller loddede du kun den ene pullup i? Og er du sikker på det er en 1 k.ohm, har du målt den?

Hvis du IKKE har fjernet noget og det ER en 1 k.ohm modstand, så skulle det gerne virke, den opsætning har jeg lavet på mange biler. Du kan evt lave en log, så kan den måske vise noget.

Nu har du vel koblet hall giveren rigtig til ik?
+ = 12v
0 = signal til MS
- = Stel
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#14 Indlæg af Saab-Daniel »

Kaas skrev:Den gang du lavede den, fjernede du nogle komponenter eller loddede du kun den ene pullup i? Og er du sikker på det er en 1 k.ohm, har du målt den?

Hvis du IKKE har fjernet noget og det ER en 1 k.ohm modstand, så skulle det gerne virke, den opsætning har jeg lavet på mange biler. Du kan evt lave en log, så kan den måske vise noget.

Nu har du vel koblet hall giveren rigtig til ik?
+ = 12v
0 = signal til MS
- = Stel


Hvis den ikke var koblet rigtigt op, så ville den vel ikke starte og køre? Den opførte sig ganske fint og rpm-signalet var udmærket da Rune og jeg fik den startet op...
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#15 Indlæg af Runesm »

Den er koblet ganske rigtigt. Bilen både kører og starter, og jeg har en stabil rpm-aflæsning når bilen tørner på starteren med 220-240 omdr.

På indgangssiden var det eneste jeg lavede at lodde en 1/4w 1k ohm modstand på (der selvfølgelig blev målt for en sikkerhedsskyld). Hvis det er, så sig til, for jeg kom til at købe 1000 af dem :)

Jeg tror simpelthen batteriet bare har været for træt til hallsensoren har kunnet udføre sit arbejde. Der har ikke været noget de sidste par dage jeg har været i værkstedet med bilen, og efter jeg har fået taget en HEL del af benzinen idag, både under start og afterstart enrich er bilen blevet meeeeeget nemmere at starte :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#16 Indlæg af VAG mekaniker »

Runesm skrev:Den er koblet ganske rigtigt. Bilen både kører og starter, og jeg har en stabil rpm-aflæsning når bilen tørner på starteren med 220-240 omdr.

På indgangssiden var det eneste jeg lavede at lodde en 1/4w 1k ohm modstand på (der selvfølgelig blev målt for en sikkerhedsskyld). Hvis det er, så sig til, for jeg kom til at købe 1000 af dem :)
Jeg tror simpelthen batteriet bare har været for træt til hallsensoren har kunnet udføre sit arbejde. Der har ikke været noget de sidste par dage jeg har været i værkstedet med bilen, og efter jeg har fået taget en HEL del af benzinen idag, både under start og afterstart enrich er bilen blevet meeeeeget nemmere at starte :)


Hvad skal jeg give for 10 stk 1Kohm sendt med postmandper? :wink:
v/h Peter
Besvar