Wastegate vs. Sparktabel @ boostcreep ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#11 Indlæg af Mads B (dk) »

hvis du tager begge slanger af WG laver den da MAX tryk!!.... er i sikker på i ikke har fået bytte slangerne ?
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Mads B (dk) skrev:hvis du tager begge slanger af WG laver den da MAX tryk!!.... er i sikker på i ikke har fået bytte slangerne ?


Hov, det havde jeg ikke lige set :-)

Har i prøvet med kun slange fra tryk side, på den nederste studs på wg.
Det er standard fjeder tryk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#13 Indlæg af Mads B (dk) »

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... Tk-VvD9qo=

Den nederste slange på WG skal ALTID være forbundet hvis WG skal have en funktion
Billede
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#14 Indlæg af -Pedersen- »

My bad.
Har lige snakket med ejer.
Vi har prøvet begge dele.. Begge slanger af gav maks tryk. Slange på undersiden af wg gav samme resultat (creep) :)
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#15 Indlæg af m power »

-Pedersen- skrev:Rykker vi begge slanger af wastegaten, og lader den 0,9 bars fjeder være alene om at styre ladetrykket sker det samme. Den rammer lige ca 1 bar hurtig. Og stiger derefter op til 1,5 i takt med omdrejninger. :?


hvis du rykker begge slanger af så lader den jo også mere end 0,9 bar, prøv at monter den nederste slange, så skulle den gerne lade med ca 0,9bar
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#16 Indlæg af m power »

m power skrev:
-Pedersen- skrev:Rykker vi begge slanger af wastegaten, og lader den 0,9 bars fjeder være alene om at styre ladetrykket sker det samme. Den rammer lige ca 1 bar hurtig. Og stiger derefter op til 1,5 i takt med omdrejninger. :?


hvis du rykker begge slanger af så lader den jo også mere end 0,9 bar, prøv at monter den nederste slange, så skulle den gerne lade med ca 0,9bar


nå det ku være jeg lige skulle læse side 2 inden jeg postede det indlæg :oops:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

:tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#18 Indlæg af m power »

hvor er den nederste wastegate-slange tilkoblet på motor :?:
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#19 Indlæg af -Pedersen- »

Trykrør. :)

EDIT.
Eller dvs. Når boost controller kommer med, er den koblet ind over den.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#20 Indlæg af m power »

hvad bruger i til at styre trykket med ?
jeg går ud fra at i har prøvet at montere slangen direkte fra trykrør til nederste studs på wastegate.
Besvar