: 21 jun 2010, 16:27
HenrikGM skrev:Spirillen skrev:Jeg kører med det på en Volvo motor.
Det kører ganske fint, men det er jo helt klart bedre med bank eller sekventielt indsprøjting, rent fordelingsmæssigt.
Men det virker ganske ok, og er ikke vanskeligt at styre, til husbehov.
Hvorfor er det bedre med sekventielt?
Husk på at dine dyser, er langt oppe i DutyCycle. Se på feks et K-jet anlæg, der jo som bekendt sprøjter hele tiden. Eller en karburator.
Der er en grund til sekventielt indsprøjtning, men den skal findes i krav om tomgang og emission. Det er trods alt de færreste af PFs brugere der går op i den side af sagen.
Jeg er klar over, at k-jet sprøjter hele tiden, derfor har jeg heller ingen problemer med at lave det som jeg har gjort.
Årsagen til at sekventielt skulle være bedre er, som du også selv giver svaret på, emission osv.(du har ret, det er nok ikke der vi lægger den største energi)
Der er også en anden grund.
Der kommer meget større trykpulser i fuelrailen når den åbner alle dyser på een gang, fremfor hvis den kun åbner 1 el. 2 dyser af gangen.
Men om det i virkeligheden betyder noget, hvis du ellers kan holde tilstrækkeligt benzintryk, i hele fuelrailen, og at railen holder til de trykbølger der opstår når de lukker allesammen på een gang(det gør den selvfølgelig), er en anden sag?
Men ved MEGET store dyser(eller 8 pænt store), kan der jo komme en ret betragtelig forskel benzintrykket, hvis din fuelrail ikke er gearet til det, jeg ved godt , at det er en anden historie.