slibning af ventiler hvordan tjækker jeg om de er tætte

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#11 Indlæg af BANDIT »

Er det den du bruger til din penispumpe, efter håndpumpen blev slidt op :grin:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

Re: ..

#12 Indlæg af syncroGT »

BANDIT skrev:Er det den du bruger til din penispumpe, efter håndpumpen blev slidt op :grin:


Year,,,! Det er den eneste løsning der holder for mit vedkommende, du kan jo bare prøve og spørger din mor og søster hvorfor de går så underlig :lusket: MUHAHAHAHA...! :up:
Senest rettet af syncroGT 21 jun 2010, 18:15, rettet i alt 1 gang.
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#13 Indlæg af Excess »

Hvordan montere du det på topstykket?, kan du ikke lave en tegning :P
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#14 Indlæg af syncroGT »

Excess skrev:Hvordan montere du det på topstykket?, kan du ikke lave en tegning :P

det er bare en flange med gummi på den ene side, og en studs til vacum på den anden side.
så laver man flere forskellige flanger, så man har til lidt forskellige topstykker :)
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#15 Indlæg af jens »

Der sættes en sugekop på enden af vacuumslangen. De fås både i runde og firkantet. Rigtig mange topper har utætte ventiler efter de har været varme. Især turbo motorer bliver enormt varme på udstødningssiden. www.monitech.dk er forhandler af dele til renovering af topstykker.
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#16 Indlæg af syncroGT »

www.kamph.dk gør også.
men til en normalt hobby bruger, er det sku noget dyrt grej og invistere i.
den hjemme byggede hobby vacum tester, har kostet mig 96kr, i materialer. tror ikke det kan gøres billiger. :mrgreen:
mike-tofte
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 05 aug 2010, 07:58

....

#17 Indlæg af mike-tofte »

jeg arbejder med motorcykler til daglig. når jeg tjekker om mine ventiler er tætte bruger jeg som tidligere nævnt en væske og hælder/sprøjter det så i portene(bremse rens, sprit, eller lign)

derefter lader jeg skidtet stå og du ser tydeligt hvis de ikke er tætte
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Til denne diskussion hører der det emne omkring tolerancekæder.

Vaccumtester er fin, men kan godt snyde(afhænger af brugeren!)

Hvad forventer man at finde? Leder vi efter de små fejl, eller store fejl feks?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar