Side 2 af 2

: 13 jun 2010, 21:48
af m power
på turbonetics turboer er det standart med en restrikter

Billede

denne turbo er med kuglelejer den havde jeg på min bmw, den der pt sidder på min mr2 er med 360 graders lejer, og der sidder der også en restrikter

: 14 jun 2010, 16:01
af K-FINN
Også noget mere seriøs end HKS :-)

Men hvor mange kører rent faktisk med det...

: 15 jun 2010, 07:37
af Cos4x4
Morten VJ skrev:Garrett anbefaler et tryk på imellem 2,6-3,1bar ved maks motor omdrejninger.
Så får turboen den optimale volumen olie.

Olievolumen bliver styret af den indbyggede restriktor.
Trykket bliver styret af den eksterne retriktor i slangen.

Prøv at tænke benzindyser, og hvorledes volumen ændres med trykket!

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ation.html

Hvad en Kineser kopi skal have i tryk. Det ved jeg ikke, men det er vel en tro kopi eller :?:

MVH

Morten


Jeg tænker bare lidt, der må der være en grund til at de bliver produceret de restriktorer. Jeg monterede en på min i denne weekend og nu bruger den ikke olie mere. Før røg den blåt og smed olie ud i indsugningen og ud af blow off ventilen og det gør den ikke mere. Så det har åbenbart hjulpet.