Side 2 af 3
: 03 maj 2010, 21:15
af m power
jeg har lidt kig på Accell dis spoler, er der nogen der kender til det mærke ?
eller er det bedre med msd dis spoler ?
: 03 maj 2010, 23:12
af m power
måske man skulle se om ikke der ligger et sæt dli spoler/kabler som kan erhverves

: 04 maj 2010, 18:20
af m power
jeg har et sæt vag 1.8t spoler/igniter til at ligge.
hvis nu jeg monterer et 36-1 trikkerhjul på krumtappen og så modifiserer trikkerhjulet i fordeleren så der kun er 1 tand i stedet for 4 tænder burde det så ikke kunne køre som rigtig cop

: 04 maj 2010, 19:35
af HenrikGM
m power skrev:jeg har et sæt vag 1.8t spoler/igniter til at ligge.
hvis nu jeg monterer et 36-1 trikkerhjul på krumtappen og så modifiserer trikkerhjulet i fordeleren så der kun er 1 tand i stedet for 4 tænder burde det så ikke kunne køre som rigtig cop

Jo.
Det er jo sådan vag oprindeligt lavede COP, dog med 60-2
Der hvor du kan få problemer er fordi du har induktiv knastsensor og 1 tand. Du skal sikre dig at knastsensorens signal ikke skrider bagud, så motoren "bytter krumtaptand" oppe i RPM. De sker typisk ved doven sensor, eller hvis man har sammenfald mellem feks tand 9 og knasttand så de kommer "næsten" samtidig. Så kan den veksle mellem tand9 og 10, og det giver selvsagt lidt problemer.
Du har jo indgangen til knastsensoren, samt 6x tændingsudgage allerede, så det er næsten plugnplay med VAGspoler+modul. Den mest normale knastsensor opsætning er en digital, så du skal lige have boksen sadt op til induktiv knastsensor hvis det ender med du vil den vej.
: 04 maj 2010, 19:47
af m power
HenrikGM skrev:m power skrev:jeg har et sæt vag 1.8t spoler/igniter til at ligge.
hvis nu jeg monterer et 36-1 trikkerhjul på krumtappen og så modifiserer trikkerhjulet i fordeleren så der kun er 1 tand i stedet for 4 tænder burde det så ikke kunne køre som rigtig cop

Jo.
Det er jo sådan vag oprindeligt lavede COP, dog med 60-2
Der hvor du kan få problemer er fordi du har induktiv knastsensor og 1 tand. Du skal sikre dig at knastsensorens signal ikke skrider bagud, så motoren "bytter krumtaptand" oppe i RPM. De sker typisk ved doven sensor, eller hvis man har sammenfald mellem feks tand 9 og knasttand så de kommer "næsten" samtidig. Så kan den veksle mellem tand9 og 10, og det giver selvsagt lidt problemer.
Du har jo indgangen til knastsensoren, samt 6x tændingsudgage allerede, så det er næsten plugnplay med VAGspoler+modul. Den mest normale knastsensor opsætning er en digital, så du skal lige have boksen sadt op til induktiv knastsensor hvis det ender med du vil den vej.
okay
ja det er jo så lige om den induktiv føler der sidde i fordeleren vil fungere optimalt.
jeg har kigget i megamanual og googlet på cop, men jeg har ikke kunne finde noget om hvordan trikker på knasten skal stå i forhold til 36-1 på krummeren

: 04 maj 2010, 19:51
af m power
hmm jeg tror faktisk jeg har en digital sensor til at ligge fra en vag 1.8t.
jeg kunne jo ombygge min fordeler så den kommer til at køre med en digital sensor

: 04 maj 2010, 22:45
af HenrikGM
m power skrev:[jeg har kigget i megamanual og googlet på cop, men jeg har ikke kunne finde noget om hvordan trikker på knasten skal stå i forhold til 36-1 på krummeren

Det står nu fint i manualen, men respekt for at det er et omfattende værk.
Ring når du kommer til det problem. Det er ikke s pokkers besværligt.
: 05 maj 2010, 13:50
af m power
jeg har lige kigget lidt på hvordan de spoler kan monteres.
det bliver lidt noget klyt at se på, det samme vil det blive med modifisering af fordeler, så planen med COP er droppet

.
fordeler er nu afmonteret og der er fremstillet/monteret en blænd-prop .
remhjulet er ved at blive modifiseret med et 36T kreidler tandhjul, som så skal køre sammen med induktiv giver fra en bmw e30 325i.
så nu er det så bare lige et par dobbelt spoler/kabler der skal indkøbes

: 07 maj 2010, 00:18
af -Pedersen-
Lidt forsent at spørge, men alligevel.
Da du kørte med fordeler, huskede du så at sætte varmeskjoldet på fordeleren ? Grunden til at jeg spørger, er at hvis den mangler smelter fordeler dækslet ret hurtig
Hvis du har den på, er du så sikker på at din fordeler lukke tæt for olie ?
Har set nogle gange at hvis den lækker olie ud ligger det sig på varme skjoldet, og modtager varmen.
Hvis det olie, får forbindelse med fordelerdækslet smelter det også ASAP !
Så det ville jeg da lige tjekke inden jeg brugte tid på en masse ombygning
Mvh
Jens
: 07 maj 2010, 15:45
af m power
-Pedersen- skrev:Lidt forsent at spørge, men alligevel.
Da du kørte med fordeler, huskede du så at sætte varmeskjoldet på fordeleren ? Grunden til at jeg spørger, er at hvis den mangler smelter fordeler dækslet ret hurtig
Hvis du har den på, er du så sikker på at din fordeler lukke tæt for olie ?
Har set nogle gange at hvis den lækker olie ud ligger det sig på varme skjoldet, og modtager varmen.
Hvis det olie, får forbindelse med fordelerdækslet smelter det også ASAP !
Så det ville jeg da lige tjekke inden jeg brugte tid på en masse ombygning

Mvh
Jens
der er slet ikke plads til det originale stål varmeskjold , der er max 3-4mm luft mellem fordeler og KINA manifold

.
der er i stedet for varmeskjold prøvet at skærme med 3 lag powervrap det virkede ikke.
så prøvede jeg med powerblanket, det var lidt bedre men ikke godt nok.
fordeleren var tæt, den er med ny o-ring.
der er nu indkøbt MSD spoler/kabler/ trikkerhjulet er under fremstilling , så jeg skal bare lige have det monteret i denne weekend
