Side 2 af 4
Re: wastegate står åben i tomgang
: 28 feb 2010, 20:06
af Søgaard
dj-steffen skrev:Min wastegate står åben i tomgang. Ikke meget, men noget gør den alligevel.
Alle slangerne er nye og dobbeltjekkede for revner og lign. Også monteringen af slangerne er tjekket.
Nogen der ved hvorfor den evt. kan gøre det?
hvis det er en turbo med indbygger wastegate kan det være aksel der holder klappen og som actuator trækker i der er skæv/vredet
har selv prøvet det på min rallybil med T3 turbo
hvis det er en ekstern wastegate har jeg ikke lige nogle ideer
hilsen søgaard
: 28 feb 2010, 20:08
af Captain Slow
revnet hus ? (gælder både intern og extern)
Re: wastegate står åben i tomgang
: 28 feb 2010, 20:10
af m power
Søgaard skrev:dj-steffen skrev:Min wastegate står åben i tomgang. Ikke meget, men noget gør den alligevel.
Alle slangerne er nye og dobbeltjekkede for revner og lign. Også monteringen af slangerne er tjekket.
Nogen der ved hvorfor den evt. kan gøre det?
hvis det er en turbo med indbygger wastegate kan det være aksel der holder klappen og som actuator trækker i der er skæv/vredet
har selv prøvet det på min rallybil med T3 turbo
hvis det er en ekstern wastegate har jeg ikke lige nogle ideer
hilsen søgaard
han skriver den lukker ud i det fri, så det er en extern wastegate
: 28 feb 2010, 21:21
af dj-steffen
Slangen er monteret inden gasspjæld og på den nederste studs på wastegaten.. Uploader et billede senere her i aften.. Wastegaten har hverken revner eller nogle andre skader...
: 01 mar 2010, 17:08
af m power
så har du nok et stk defekt wastegate, det kan selfølgelig også være fjederen der er for slap.
: 02 mar 2010, 18:00
af dj-steffen
Her er lidt billeder af wastegate'n..ved ikke om det hjælper :
Flangen på manifolden:
Wastegate monteret løs (Og nej, røret vender normal nedaf)
Wastegate på bordet:
Toppen af wastegaten. Der hvor "klatten" ligger sad der en ganske alm. 6mm bolt. Kunne ikke regne ud hvad den skulle bruges til, da den ikke kunne bruges til at stramme fjederen fordi der ikke er nogen skive eller lign. inde i wastegaten. Så bolten sad bare i hullet og gik ned i midten af fjederen.
"Klatten" er lavet med durafix og JA den er TÆT og JA wastegaten var skilt af, da jeg lukkede hullet.
Boostcontrolen er monteret efter denne vejledning:
http://turbomotor.dk/contents/media/boost1.JPG
: 02 mar 2010, 18:22
af K-FINN
Følger der ikke sådan en lille pasring med, til montering imellem indgang WG og manifold, hvis ja, er den monteret ?
: 02 mar 2010, 18:26
af m power
jeg kan forestille mig at der mangler en plade eller lign inde i wastegaten som den 6mm bolt skulle trykke på.
du kan der ved kan stramme fjederen, så ladetrykket hæves.
det kan sagtens være pga at den mangler at den lukker ud i det fri i tomgang, da fjederen måske så er for slap.
smid den boostcontroler i skraldespanden .
monter så slangen i turboens kompresser udgang eller i trykrøret lige efter turbo, og og den anden ende af slangen på nederste studs på wastegaten
hvids det ikke virker så køb en anden wastegate.
: 02 mar 2010, 18:31
af dj-steffen
Har prøvet at koble boostcontrolleren fra og trække slangen direkte fra trykrør til nederste studs på wastegate..det hjalp ikke noget..
Men så må wastegate enten mangle den plade, eller være defekt

: 02 mar 2010, 18:36
af m power
dj-steffen skrev:Har prøvet at koble boostcontrolleren fra og trække slangen direkte fra trykrør til nederste studs på wastegate..det hjalp ikke noget..
Men så må wastegate enten mangle den plade, eller være defekt

du kan jo prøve at skære et lille stykke rør på ca 20mm som passer inden i wastegaten, så du strammer din fjeder.
eller købe en ny fjeder , de koster jo kun 40kr stk, og fås i 0,6 bar og 1,2 bar-
hvis ikke det hjælper så er den DØD