Side 2 af 2

: 13 feb 2010, 09:18
af HenrikGM
B230FK 98 i komplet form, uden turbo, med manifold ca. 8000kr

Noget programmerbart motorstyring kommer du ikke udenom, alternativt cippning af std bokse(dem skal du så have med), det kan næppe gøres under 6000kr inden du er hele vejen rundt.

Plejlstænger er en god forsikring når man kommer tæt på 400hk. ca 4000kr oveni.

Turbolader; tommelfingeregel: ca 5000kr

Dertil kommer selvf. alt isenkrammet rundt om motoren, samt dyser, intercooler, etc.etc.etc.

Hvis du er dygtig til at source stumper, og kan acceptere at bruge en masse aftener på at bygge selv(og kan bygge selv), så kan flere af ovenstående priser godt klippes ned.

Mange af disse dele ligger og ruster op rundt omkring, og kan fåes for få kroner.

Plejlstængerne vil jeg nok mene er det vigtigste.

: 13 feb 2010, 09:24
af HenrikGM
Hvis du er til mere arbejde og mindre penge, så kan du overveje dette her:

Til 350hk, så kan hvilken som helst motor bruges. Også en sugemotor. Plejlstængerne er stadigt en forsikring. Og de kan alle laves om til turbo forholdsvist enkelt.

Det koncept kan(hvis du er til meget fodarbejde) laves for mindre penge end mange brænder af på sprit og damer til dhb. Men kræver man har lidt grej at gøre med selv.

: 13 feb 2010, 17:10
af lassetn
tusinde tak henrik
må lige prøve at se hvad der er af penge når jeg kommer lidt tættere på det kan være jeg ringer en dag har vist stadig dit nr fra da du "legede" med min sort/hvide AE86