B230FK 98 i komplet form, uden turbo, med manifold ca. 8000kr
Noget programmerbart motorstyring kommer du ikke udenom, alternativt cippning af std bokse(dem skal du så have med), det kan næppe gøres under 6000kr inden du er hele vejen rundt.
Plejlstænger er en god forsikring når man kommer tæt på 400hk. ca 4000kr oveni.
Turbolader; tommelfingeregel: ca 5000kr
Dertil kommer selvf. alt isenkrammet rundt om motoren, samt dyser, intercooler, etc.etc.etc.
Hvis du er dygtig til at source stumper, og kan acceptere at bruge en masse aftener på at bygge selv(og kan bygge selv), så kan flere af ovenstående priser godt klippes ned.
Mange af disse dele ligger og ruster op rundt omkring, og kan fåes for få kroner.
Plejlstængerne vil jeg nok mene er det vigtigste.
motor i volvo 142?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvis du er til mere arbejde og mindre penge, så kan du overveje dette her:
Til 350hk, så kan hvilken som helst motor bruges. Også en sugemotor. Plejlstængerne er stadigt en forsikring. Og de kan alle laves om til turbo forholdsvist enkelt.
Det koncept kan(hvis du er til meget fodarbejde) laves for mindre penge end mange brænder af på sprit og damer til dhb. Men kræver man har lidt grej at gøre med selv.
Til 350hk, så kan hvilken som helst motor bruges. Også en sugemotor. Plejlstængerne er stadigt en forsikring. Og de kan alle laves om til turbo forholdsvist enkelt.
Det koncept kan(hvis du er til meget fodarbejde) laves for mindre penge end mange brænder af på sprit og damer til dhb. Men kræver man har lidt grej at gøre med selv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!