Boostjunkie skrev: Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...
Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986
Vis man som jeg ikke vil ha boostcontroler på, til at starte med. er der nogle fordele/ulemper at bruge begge to?
Der er kun fordele i min verden.
1) Mulighed for hurtigere "lukketider" (udtag før og efter gasspjæld) -> efter gasspjæld giver vakuum som kan monteres på hullet til at "suge" ventilen lukket, og før gasspjældet med tryk monteres på hullet til "trykke" ventilen lukket. Så lukker den ved gearskift!!
2) Større mulighed for at styre ladetryk ved stigende modtryk
Runesm skrev:Så udtaget ned mod ventilen vil du koble til efter gasspjældet, og det øverste udtag kobles til før gasspjældet.
Dvs at når spjældet lukkes tager trykdifferencen og smækker ventilen lukket.
Men så er der jo ens tryk på når man gi'r den gas - hvordan fungerer det lige?
med to slanger monteret slipper man ikke for minimum at have en form for drøvle ventil på den øverste slange som jo så bliver en form for ladetryksstyrring... du har fuldstændig ret, samme tryk på begge sider af membranen giver ingen mening.
Boostjunkie skrev: Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...
Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986
Vis man som jeg ikke vil ha boostcontroler på, til at starte med. er der nogle fordele/ulemper at bruge begge to?
Der er kun fordele i min verden. 1) Mulighed for hurtigere "lukketider" (udtag før og efter gasspjæld) -> efter gasspjæld giver vakuum som kan monteres på hullet til at "suge" ventilen lukket, og før gasspjældet med tryk monteres på hullet til "trykke" ventilen lukket. Så lukker den ved gearskift!!
2) Større mulighed for at styre ladetryk ved stigende modtryk
3) Find selv på flere...
Hmm, som jeg forstår hvad du skriver, så vil du sætte stusen i bunden(tættest på gaten) til efter gasspjældet(i indsugningsmanifold) og stusen i top(længst fra gaten) til før gasspjældet( i trykrør)...
Jeg ville jo mene det skulle være omvendt eller jeg helt gal på den...