Volvo 16v top
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
det er ikke altid det kan svare sig at gøre som alle andre. jeg syntes nu du har ret, skyd lidt over målet med delene, det betaler sig i længden. i sverige/norge og UK kan de nå de mest fantastiske tal uden vi kan i dk hvis man er lidt kritisk over for det rullefelt man bruger.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jakobsen skrev:Hej henrik
Nu er jeg ikke så fandens god til at forklare det hele, men prøv at kigge på linket her det er den 242 jeg snakkede om. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=133563
Det gav ham mener jeg 100hk at skifte indsunings manifolden ud med en hjemme byg. det er muligt jeg tager fejl i at den orginale 940T indsunings manifold ik er fin nok det tør jeg ik sige, så meget er jeg slet inde i det.
.
Jeg skreg simpelthen af grin da jeg så han satte 8v manifolden fra en sugemotor overpå 16V toppen.
Det svarer ca. til at svejse den ene indsugningsventil til
Noshit den gav 100hk da han fik en manifold på der ikke takkede +10mm i kanterne!
Han bliver så klogere senere kan jeg se...!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Her er der et par fine maskiner:
Mange rpm, fin lyd,
http://www.youtube.com/watch?v=aWyAMT_DBMU
Ultimativ sleeper:
http://www.youtube.com/watch?v=ISf-eNbNZSY
En der blev gennempryglet 3 sæsoner i træk:
http://www.youtube.com/watch?v=pWzC3dLLaAM (det i ser på billedet er sådan han kør...altid!)
16V der går helt godt:
http://www.youtube.com/watch?v=9iK3ZThtdag
lowbudget 8V:
http://www.youtube.com/watch?v=u5xudh4h3AU
BMW, vs gammel traktor. Rigtig herredyst, begge under 9sek!
http://www.youtube.com/watch?v=q6wTZCrwwGI
Nu vi er ved 6benet:
http://www.youtube.com/watch?v=J_B_dXXeiEs
Nej....4benet er for fedt, her køres der lige 8,58 på kvartmilen...
http://www.youtube.com/watch?v=ptrf0Kl6LDI
Lyden passer ikke her, men prøv lige at se chassisreaktion:
http://www.youtube.com/watch?v=CgWn8lPq1v0
Mange rpm, fin lyd,
http://www.youtube.com/watch?v=aWyAMT_DBMU
Ultimativ sleeper:
http://www.youtube.com/watch?v=ISf-eNbNZSY
En der blev gennempryglet 3 sæsoner i træk:
http://www.youtube.com/watch?v=pWzC3dLLaAM (det i ser på billedet er sådan han kør...altid!)
16V der går helt godt:
http://www.youtube.com/watch?v=9iK3ZThtdag
lowbudget 8V:
http://www.youtube.com/watch?v=u5xudh4h3AU
BMW, vs gammel traktor. Rigtig herredyst, begge under 9sek!
http://www.youtube.com/watch?v=q6wTZCrwwGI
Nu vi er ved 6benet:
http://www.youtube.com/watch?v=J_B_dXXeiEs
Nej....4benet er for fedt, her køres der lige 8,58 på kvartmilen...
http://www.youtube.com/watch?v=ptrf0Kl6LDI
Lyden passer ikke her, men prøv lige at se chassisreaktion:
http://www.youtube.com/watch?v=CgWn8lPq1v0
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!