Volvo 16v top

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

det er ikke altid det kan svare sig at gøre som alle andre. jeg syntes nu du har ret, skyd lidt over målet med delene, det betaler sig i længden. i sverige/norge og UK kan de nå de mest fantastiske tal uden vi kan i dk hvis man er lidt kritisk over for det rullefelt man bruger.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#12 Indlæg af Jakobsen »

Synets heller ik der er noget galt i at lave noget som alle de andre 240 turbo folk køre med (: Største problem for mig blir det Mega Squirt :wink:
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#13 Indlæg af JerrilD »

SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Jakobsen skrev:Hej henrik

Nu er jeg ikke så fandens god til at forklare det hele, men prøv at kigge på linket her det er den 242 jeg snakkede om. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=133563

Det gav ham mener jeg 100hk at skifte indsunings manifolden ud med en hjemme byg. det er muligt jeg tager fejl i at den orginale 940T indsunings manifold ik er fin nok det tør jeg ik sige, så meget er jeg slet inde i det.

.


Jeg skreg simpelthen af grin da jeg så han satte 8v manifolden fra en sugemotor overpå 16V toppen.

Det svarer ca. til at svejse den ene indsugningsventil til :damn: :damn:

Noshit den gav 100hk da han fik en manifold på der ikke takkede +10mm i kanterne!

Han bliver så klogere senere kan jeg se...!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Her er der et par fine maskiner:

Mange rpm, fin lyd,
http://www.youtube.com/watch?v=aWyAMT_DBMU

Ultimativ sleeper:
http://www.youtube.com/watch?v=ISf-eNbNZSY

En der blev gennempryglet 3 sæsoner i træk:
http://www.youtube.com/watch?v=pWzC3dLLaAM (det i ser på billedet er sådan han kør...altid!)

16V der går helt godt:
http://www.youtube.com/watch?v=9iK3ZThtdag

lowbudget 8V:
http://www.youtube.com/watch?v=u5xudh4h3AU

BMW, vs gammel traktor. Rigtig herredyst, begge under 9sek!
http://www.youtube.com/watch?v=q6wTZCrwwGI

Nu vi er ved 6benet:
http://www.youtube.com/watch?v=J_B_dXXeiEs

Nej....4benet er for fedt, her køres der lige 8,58 på kvartmilen...
http://www.youtube.com/watch?v=ptrf0Kl6LDI

Lyden passer ikke her, men prøv lige at se chassisreaktion:
http://www.youtube.com/watch?v=CgWn8lPq1v0
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#16 Indlæg af Jakobsen »

Helt rigtig Henrik han blev klogere (: men fin maskine til små penge eller til fornuftig pris (;
Besvar