Hjælp til opstart....

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
kepsus
Medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#11 Indlæg af kepsus »

prøv at uploade det program du har i den.
Brugeravatar
brumpot
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)

.

#12 Indlæg af brumpot »

Undskyld mig men hvordan gør man det.
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning
Brugeravatar
brumpot
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)

#13 Indlæg af brumpot »

Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#14 Indlæg af VAG mekaniker »

brumpot skrev:Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

Jamen hvis der er gnist og benzin tilstæde så mangler du kun ilt før du har en ildebrand :up:
Spøg til side - Lyder som din motorstyring kræver lidt flere rpm før den kan arbejde..... Det er vel ikke din starter som er lidt træg og ikke rigtig vil tørne din motor hurtigt nok? 150 til 170 rpm lyder delme ikke af mange, nyere vw diesel starter ikke hurtigt nok hvis de er under 450rpm (mener jeg det er :? ).... Du har ikke en anden starter som du kan prøve med? Hvis du har styr på strøm, så kan du PRØVE med 24 volt til starter og KUN starter, der går uden tvivl ged i det øvrige på bilen hvis det for dobbel op i spændning..... PAS PÅ!!!
v/h Peter
Brugeravatar
brumpot
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)

#15 Indlæg af brumpot »

VAG mekaniker skrev:
brumpot skrev:Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

Jamen hvis der er gnist og benzin tilstæde så mangler du kun ilt før du har en ildebrand :up:
Spøg til side - Lyder som din motorstyring kræver lidt flere rpm før den kan arbejde..... Det er vel ikke din starter som er lidt træg og ikke rigtig vil tørne din motor hurtigt nok? 150 til 170 rpm lyder delme ikke af mange, nyere vw diesel starter ikke hurtigt nok hvis de er under 450rpm (mener jeg det er :? ).... Du har ikke en anden starter som du kan prøve med? Hvis du har styr på strøm, så kan du PRØVE med 24 volt til starter og KUN starter, der går uden tvivl ged i det øvrige på bilen hvis det for dobbel op i spændning..... PAS PÅ!!!


Sys os det virker som om rpm er for lav det er som om at når den kommer under 200 rpm så sker der ik noget. Starteren er helt ny så tivler på det er den. kunne godt være man skulle prøve med 24 volt.
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#16 Indlæg af syncroGT »

brumpot skrev:
VAG mekaniker skrev:
brumpot skrev:Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

Jamen hvis der er gnist og benzin tilstæde så mangler du kun ilt før du har en ildebrand :up:
Spøg til side - Lyder som din motorstyring kræver lidt flere rpm før den kan arbejde..... Det er vel ikke din starter som er lidt træg og ikke rigtig vil tørne din motor hurtigt nok? 150 til 170 rpm lyder delme ikke af mange, nyere vw diesel starter ikke hurtigt nok hvis de er under 450rpm (mener jeg det er :? ).... Du har ikke en anden starter som du kan prøve med? Hvis du har styr på strøm, så kan du PRØVE med 24 volt til starter og KUN starter, der går uden tvivl ged i det øvrige på bilen hvis det for dobbel op i spændning..... PAS PÅ!!!


Sys os det virker som om rpm er for lav det er som om at når den kommer under 200 rpm så sker der ik noget. Starteren er helt ny så tivler på det er den. kunne godt være man skulle prøve med 24 volt.


Prøv og flytte din sensor lidt længer væk fra dit 36-1 hjul.
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#17 Indlæg af VAG mekaniker »

Jamen hvis starter er helt ny, så må din olie da være sej som tjære ELLER også er der en del spændningsfald i dine ledninger fra bat til bil. Prøv at måle fra stel bat til stel på blok mens du kører med starter :!: Selv om alt skinner og ser super dejligt ud, så kan der sagtens være nogle volt at finde hist og her... Prøv og lad os høre...
Senest rettet af VAG mekaniker 17 feb 2010, 08:48, rettet i alt 1 gang.
v/h Peter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Hvis skidtet ikke kan starte ved de omdrejninger, så er der noget andet galt!.
Min sidste start jeg har en log på,
Viser omkring 150 omd, svinger omkring de 11 volt i spænding.
Og temperaturen var ca -10 grader.
Og skidet startede i første hug!!!
Prøv med et andet batteri, dit lyder som det er rimeligt dødt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
brumpot
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)

#19 Indlæg af brumpot »

Så var jeg lige ud og kigge lidt på det igen idag. Og selvfølgelig sker der slet ik noget igen igen. der må virklig være en råden fejl et sted. Sys virkelig jeg har lavet det hele ordenlig ingen strømtyve og han/hun stik nogle steder. det hele er lodet og så fået krympeflex. batteriet er godt nok flyttet om i resevehjulsbrønden men det skalle os være lavet ordenlig. så er godt nok lidt træt af det lige nu, så håber snart der kommer en form for åbenbaring :D
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#20 Indlæg af m power »

nu skriver du at batt er flyttet, er dine kabler til batt kraftige nok :?: det kan jo være du har et tab der.
Besvar