Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 18:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2010, 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
prøv at uploade det program du har i den.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 20 jan 2010, 21:44 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Indlæg: 56
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)
Undskyld mig men hvordan gør man det.

_________________
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 20:25 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Indlæg: 56
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)
Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

_________________
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 13:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
brumpot skrev:
Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

Jamen hvis der er gnist og benzin tilstæde så mangler du kun ilt før du har en ildebrand :up:
Spøg til side - Lyder som din motorstyring kræver lidt flere rpm før den kan arbejde..... Det er vel ikke din starter som er lidt træg og ikke rigtig vil tørne din motor hurtigt nok? 150 til 170 rpm lyder delme ikke af mange, nyere vw diesel starter ikke hurtigt nok hvis de er under 450rpm (mener jeg det er :? ).... Du har ikke en anden starter som du kan prøve med? Hvis du har styr på strøm, så kan du PRØVE med 24 volt til starter og KUN starter, der går uden tvivl ged i det øvrige på bilen hvis det for dobbel op i spændning..... PAS PÅ!!!

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 15:51 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Indlæg: 56
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)
VAG mekaniker skrev:
brumpot skrev:
Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

Jamen hvis der er gnist og benzin tilstæde så mangler du kun ilt før du har en ildebrand :up:
Spøg til side - Lyder som din motorstyring kræver lidt flere rpm før den kan arbejde..... Det er vel ikke din starter som er lidt træg og ikke rigtig vil tørne din motor hurtigt nok? 150 til 170 rpm lyder delme ikke af mange, nyere vw diesel starter ikke hurtigt nok hvis de er under 450rpm (mener jeg det er :? ).... Du har ikke en anden starter som du kan prøve med? Hvis du har styr på strøm, så kan du PRØVE med 24 volt til starter og KUN starter, der går uden tvivl ged i det øvrige på bilen hvis det for dobbel op i spændning..... PAS PÅ!!!


Sys os det virker som om rpm er for lav det er som om at når den kommer under 200 rpm så sker der ik noget. Starteren er helt ny så tivler på det er den. kunne godt være man skulle prøve med 24 volt.

_________________
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 16:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
brumpot skrev:
VAG mekaniker skrev:
brumpot skrev:
Sååå fik jeg enlig ginst og spjøt på :D
men lige så snart der kommer mere end 2 tændrør i stopper det hele.
den må åbenbart dø nok ud, ved den merkompression til det ik vil virke.
den kommer ik under 10volt ved start.
så tænkte på om boxen måske skulle have et min rpm signal før den ville starte op eller hva det kunne være

Jamen hvis der er gnist og benzin tilstæde så mangler du kun ilt før du har en ildebrand :up:
Spøg til side - Lyder som din motorstyring kræver lidt flere rpm før den kan arbejde..... Det er vel ikke din starter som er lidt træg og ikke rigtig vil tørne din motor hurtigt nok? 150 til 170 rpm lyder delme ikke af mange, nyere vw diesel starter ikke hurtigt nok hvis de er under 450rpm (mener jeg det er :? ).... Du har ikke en anden starter som du kan prøve med? Hvis du har styr på strøm, så kan du PRØVE med 24 volt til starter og KUN starter, der går uden tvivl ged i det øvrige på bilen hvis det for dobbel op i spændning..... PAS PÅ!!!


Sys os det virker som om rpm er for lav det er som om at når den kommer under 200 rpm så sker der ik noget. Starteren er helt ny så tivler på det er den. kunne godt være man skulle prøve med 24 volt.


Prøv og flytte din sensor lidt længer væk fra dit 36-1 hjul.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 23:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Jamen hvis starter er helt ny, så må din olie da være sej som tjære ELLER også er der en del spændningsfald i dine ledninger fra bat til bil. Prøv at måle fra stel bat til stel på blok mens du kører med starter :!: Selv om alt skinner og ser super dejligt ud, så kan der sagtens være nogle volt at finde hist og her... Prøv og lad os høre...

_________________
v/h Peter


Senest rettet af VAG mekaniker 17 feb 2010, 08:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2010, 17:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis skidtet ikke kan starte ved de omdrejninger, så er der noget andet galt!.
Min sidste start jeg har en log på,
Viser omkring 150 omd, svinger omkring de 11 volt i spænding.
Og temperaturen var ca -10 grader.
Og skidet startede i første hug!!!
Prøv med et andet batteri, dit lyder som det er rimeligt dødt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 16:44 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2008, 20:06
Indlæg: 56
Geografisk sted: Sønderjylland (Vojens)
Så var jeg lige ud og kigge lidt på det igen idag. Og selvfølgelig sker der slet ik noget igen igen. der må virklig være en råden fejl et sted. Sys virkelig jeg har lavet det hele ordenlig ingen strømtyve og han/hun stik nogle steder. det hele er lodet og så fået krympeflex. batteriet er godt nok flyttet om i resevehjulsbrønden men det skalle os være lavet ordenlig. så er godt nok lidt træt af det lige nu, så håber snart der kommer en form for åbenbaring :D

_________________
VW golf 1 g60 16v 241hk 306nm
under ombygning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 18:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
nu skriver du at batt er flyttet, er dine kabler til batt kraftige nok :?: det kan jo være du har et tab der.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team