Supra MK4 skrev:Jeg arbejder med vandværker til dagligt. Det kan være ret vanskeligt og lufte rør system ud, når der er en opsløjfning.
Jeg ville ikke vende køler på hovedet.
....? Udlufter der ikke automatisk sig selv??
Har du ikke et forslag til en lille ventil han kan sætte i, så han i det mindste kan gøre noget aktivt for at få det udluftet?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Især sugeledning til en pumpe, der er det vigtigt det endten stiger eller falder, hvid det går op og der efter ned til pumpe, vil der dannes en luftlomme, den kan du kun "trække" med hvis du kan lave et stort flow.
Ser det også på vores filtre, hvis vores luftudladere på filtre ikke dur, og beholdere fyldes med luft.
Normalt når pumpe stopper, falder trykket ned til 0, men hvis beholder er fyldt med luft, står der stadig typisk 0,3 bar på filter, da "luftlomen" ikke udligner sig igennem opsløjfning efter filter...
Nu ved jeg ikke hvor meget materiale der er i køler, men jeg ville få sat en lille udluftnings skrue på, evt. svejs en lille plade på, hvor man så bore hul og laver gevind..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Er der ingen der kan se det "mod" der skal til for at få køleren til at "autoudlufte på hovedet"?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
En studs i toppen af køleren. Med et meget lille hul, og en slange der går retur til bundkarret.
Eller en ventil der lukker når den bliver påvirket af tryk.
Sæt et invendigt stigrør i olieafgangen, så er i ude over det problem.
Gennemløbskølere har ikke problemet, så sådan en kunne man evt. vælge som alternativ.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Oil coolers may be mounted any way up and are self bleeding, the resis tance to oil flow through the ma trix means that tanks will fill up evenly push ing out the air be fore the oil flows through.
Det er sådan en bandit hér jeg bruger (nederst til højre)
Den type motor jeg har tunet på de sidste snart 15år sider olie køleren originalt på hovedet, Og sådan sad de originalt fra 48'-90'
Og olie køleren sider 15-20cm over ud og indgang i blokken. Så vil ikke mene det er nokget problem.