GT2860RS drikker olie?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#11 Indlæg af Jack »

Mads B (dk) skrev:Der er et 90graders buk på røret nedenunder indsugnings manifolden og det er der det er værste.... røret skal tages af for at det bliver godt


Oki, ligner noget rigtigt lort hehe. Men prøver jeg her senere;-) Tak'er
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#12 Indlæg af dykkerdahl »

Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission

Nu har den cath tank vel også en 3 studs med fri afgang ikke?
Bare en tanke....
Nissan 200sx
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#13 Indlæg af Jack »

dykkerdahl skrev:
Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission

Nu har den cath tank vel også en 3 studs med fri afgang ikke?
Bare en tanke....


Yep:-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Hvis en rensning af krumtaps hus ventilations systemet.
Ikke virker, så mål olietrykket helt ude ved turboen, ved maks. omdrejninger.
Garret anbefaler et maks tryk på 3 bar.

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... n.html#Oil Supply & Drain

Et tryk der faktisk er lavt på mange motorer.
Selvom skidtet ikke bruger olie, kan det være en ide at optimere trykket.
Mindre olie = kortere spool tid på turboen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#15 Indlæg af Jack »

Så har vi haft slangen fra ventildæksel til krumtapshus af og rense, og den fejlede desværre intet. Vi har dog ikke haft selve studsen af den konsol den sidder i.
Men anyway, den sprøjter stadig olie stink ud af tryk siden.
Nogle andre gode bud?
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#16 Indlæg af Jack »

Lige en lille update.
Daubjerg ville have billeder af olie-tilgang og retur. Returen var ok, men de mente olie-tilgangen var alt for kraftig, og kunne flowe for meget. Så de sendte et billede retur af en slange, hvor de sidste 10cm før turbo bare er et bremserør. Så nu må vi prøve det:-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

:grin: ja der er jo ikke andet for..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#18 Indlæg af Jack »

Supra MK4 skrev::grin: ja der er jo ikke andet for..

Nej, Talisman! ;-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#19 Indlæg af dykkerdahl »

Jack skrev:Lige en lille update.
Daubjerg ville have billeder af olie-tilgang og retur. Returen var ok, men de mente olie-tilgangen var alt for kraftig, og kunne flowe for meget. Så de sendte et billede retur af en slange, hvor de sidste 10cm før turbo bare er et bremserør. Så nu må vi prøve det:-)


Det vil for F..... være hvor ubetydeligt hvor tyk den slange er hvis der sidder en ristriktor i turboen.

Jeg har den samme turbo og køre med et olietryk på 7 bar kold som varm, og min turbo er helt ren.

Kan du ikke lægge de billeder op her.
Nissan 200sx
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#20 Indlæg af Morten VJ »

Restriktoren sidder netop ikke i turboen.
Der sidder et hul der er nøje udregnet, såledea at hvis maks. trykket er på 3 bar inden hullet.
Så får turboen den optimale mængde olie :!:

Så det er op til den enkelte montør at måle olietrykket, lige inden turboen.
Og reducere maks. trykket til de anbefalede 3bar.
For en optimal udnyttelse af turboen, med mindst mulige problemer!!!!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar