Mads B (dk) skrev:Der er et 90graders buk på røret nedenunder indsugnings manifolden og det er der det er værste.... røret skal tages af for at det bliver godt
Oki, ligner noget rigtigt lort hehe. Men prøver jeg her senere;-) Tak'er
Hvis en rensning af krumtaps hus ventilations systemet.
Ikke virker, så mål olietrykket helt ude ved turboen, ved maks. omdrejninger.
Garret anbefaler et maks tryk på 3 bar.
Et tryk der faktisk er lavt på mange motorer.
Selvom skidtet ikke bruger olie, kan det være en ide at optimere trykket.
Mindre olie = kortere spool tid på turboen.
Så har vi haft slangen fra ventildæksel til krumtapshus af og rense, og den fejlede desværre intet. Vi har dog ikke haft selve studsen af den konsol den sidder i.
Men anyway, den sprøjter stadig olie stink ud af tryk siden.
Nogle andre gode bud?
Lige en lille update.
Daubjerg ville have billeder af olie-tilgang og retur. Returen var ok, men de mente olie-tilgangen var alt for kraftig, og kunne flowe for meget. Så de sendte et billede retur af en slange, hvor de sidste 10cm før turbo bare er et bremserør. Så nu må vi prøve det:-)
Jack skrev:Lige en lille update. Daubjerg ville have billeder af olie-tilgang og retur. Returen var ok, men de mente olie-tilgangen var alt for kraftig, og kunne flowe for meget. Så de sendte et billede retur af en slange, hvor de sidste 10cm før turbo bare er et bremserør. Så nu må vi prøve det:-)
Det vil for F..... være hvor ubetydeligt hvor tyk den slange er hvis der sidder en ristriktor i turboen.
Jeg har den samme turbo og køre med et olietryk på 7 bar kold som varm, og min turbo er helt ren.
Restriktoren sidder netop ikke i turboen.
Der sidder et hul der er nøje udregnet, såledea at hvis maks. trykket er på 3 bar inden hullet.
Så får turboen den optimale mængde olie
Så det er op til den enkelte montør at måle olietrykket, lige inden turboen.
Og reducere maks. trykket til de anbefalede 3bar.
For en optimal udnyttelse af turboen, med mindst mulige problemer!!!!