Syn og spjælde
Redaktør: Moderatorer
- Staalanden
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Slagelse
- VRT
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Gun City
Ja, stay t er vist det navn han bruger på bg. Han har haft 2 brugere herinde, den seneste er Carsten, og tidligere gsi16v, eller noget i den stil. Han har haft flere forskellige Kadett´er og spjældhuse, både dem fra Sunny GTI-R og Dbilas. Kan ikke huske hvilke der blev skrevet i reg.attesten. Men det ved han vel 
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
- BANDIT
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
Proxie skrev:Har talt med synshallen og dem der laver spjælde..
Det virker til at synsmanden ikke selv ved , hvad han egentligt kræver :S
Men er alt det egentligt nødvendigt , når vi taler om under 20% tun?
Nej dokumentation for bilens egenthed er ikke nødvendigt hvis du kan bevise effektforøglsen er inden for de 20% , evt med en effektmåling fra en værksted.
Derimod skal du kunne dokumentere at den overholder kravene om luftforurening og støj , samt evt euro norm hvis den er så ny
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
-
Carsten
- Medlem
Lige for at følge op på det med kadetten og godkendelse osv
.. Det VAR min gamle Kadett E hvor jeg havde Dbilas spjældhuse siddende på motoren, og ved at kontakte Dbilas igennem en dansk forhandler af Dbilas, fik jeg tilsendt et unikt stykke papir hvorpå der stod at netop min bil med det og det stelnummer og årgang, kunne køre med spjældhusene monteret og samtidig opfylde de krav der var til den årgang. Og da min Kadett E var en årgang 1989, gik den ind under den kategori der IKKE kører med katalysator - og synsmanden sagde til mig at det var den afgørende faktor. Papiret havde han sendt ind til hovedsædet for alle synshaller i DK, og den tjekkede igennem uden problemer
Den omtalte Kadett er til salg på BG til 16.000kr, så vil man ha sig en Kadett E hvor det hele er skrevet i papirerne osv, så er den skam det værd. Men den har været til salg længe så den kan sikkert presses i pris
I Min nuværende Kadett E havde jeg GTI-R spjældhuse monteret på motoren, men jeg gik desværre død i dette projekt med en heftig 4cyl. sugemotor, så lige PT ligger der en lidt sjovere C20LET motor i der smider 270HK af sig - men det er heller ikke noget for mig, da den på ingen måde kan godkendes med den motor, jeg har prøvet og prøvet..., så nu er jeg ved at smide en 2.5 V6'er kværn i, og da denne kun yder 170HK fra fabrikken, skal der hverken vises dokumentation eller noget andet, synsmanden skal bare syne den og videre i teksten.
(og hvad man ikke kan se af dele inde i motoren, har man jo ikke ondt af)

Den omtalte Kadett er til salg på BG til 16.000kr, så vil man ha sig en Kadett E hvor det hele er skrevet i papirerne osv, så er den skam det værd. Men den har været til salg længe så den kan sikkert presses i pris
I Min nuværende Kadett E havde jeg GTI-R spjældhuse monteret på motoren, men jeg gik desværre død i dette projekt med en heftig 4cyl. sugemotor, så lige PT ligger der en lidt sjovere C20LET motor i der smider 270HK af sig - men det er heller ikke noget for mig, da den på ingen måde kan godkendes med den motor, jeg har prøvet og prøvet..., så nu er jeg ved at smide en 2.5 V6'er kværn i, og da denne kun yder 170HK fra fabrikken, skal der hverken vises dokumentation eller noget andet, synsmanden skal bare syne den og videre i teksten.
(og hvad man ikke kan se af dele inde i motoren, har man jo ikke ondt af)
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
Jeg fandt noget på det fstyr (med lidt hjælp) at netop som nævnt rullefelt udskrift er okay
Men hvordan skal jeg dokumentere forurening&støj? Mange 4gas-testere kan jo printe så det burde være ok?
Nu kører min ok på standard box med de spjælde, så det burde ikke være problem mht til syn
Til daglig kører jeg med en anden styrebox og ingen kat , men det behøver jeg ikke bukke i neon jo
Men hvordan skal jeg dokumentere forurening&støj? Mange 4gas-testere kan jo printe så det burde være ok?
Nu kører min ok på standard box med de spjælde, så det burde ikke være problem mht til syn
Til daglig kører jeg med en anden styrebox og ingen kat , men det behøver jeg ikke bukke i neon jo
-
lqs
- Mester Medlem
en alm. 4gastester er SLET ikke nok i det spil. læs rigtigt mange penge/umuligt at overholde..... det er ejeren der skal bevise, at bilen ikke forurener mere end standard. ikke sandsynliggøre...Proxie skrev:Jeg fandt noget på det fstyr (med lidt hjælp) at netop som nævnt rullefelt udskrift er okay
MVH søren